Cum refacem echilibrul florei intestinale

salata de castraveti cu iaurt

Flora intestinala este un adevarat univers format din sute de miliarde de bacterii de diferite specii, bune si rele, cu rol important in digestie si absorbtia optima a nutrientilor, de care depinde starea noastra generala de sanatate. Atat timp cat raportul dintre bacteriile bune si cele rele este echilibrat, toate sunt bune si frumoase.


Cand echilibrul se rupe, apar problemele:

– Sistem imunitar slabit;
– Boli cardiovasculare, ale ficatului, rinichilor, creierului;
– Risc marit de alergii.

Impiedica scaderea in greutate:
– Bacteriile rele pot controla activitatea hormonala, unii hormoni dezvoltand apetitul si poftele de nestavilit pentru alimente nesanatoase. Efectul: cresterea in greutate, obezitatea si imposibilitatea de a slabi, orice dieta ai urma;
– Vitaminele din complexul B nu sunt sintetizate corect, ceea ce are ca efect incetinirea functiilor metabolice in timp de repaus; sunt arse mai putine calorii, restul urmand sa se depuna;
– Apare inflamatia in organism si iti face imposibil orice efort pe care il faci atunci cand vrei sa slabesti.


Cauzele comune ale ruperii echilibrului sunt:

– Dieta nesanatoasa;
– Stresul;
– Unele medicamente, in special antibioticele;
– Anticonceptionalele;
– Unele boli digestive.

Cum poti reface si mentine echilibrul florei intestinale:

– Consuma mai putin zahar. Zaharul este alimentul preferat al bacteriilor rele si un adevarat combustibil pentru stimularea inmultirii lor;
– Consuma mai multe legume, contin fibre. Fibrele sunt alimentul preferat al unor bacterii bune cu actiune eficienta si asupra sanatatii generale si asupra scaderii in greutate. Bacteriile bune asimileaza si antioxidanti din fibre, de genul flavonoidelor, care pot combate stocarea grasimii;
– Consuma alimente fermentate – iaurt, chefir, muraturi fara otet, varza murata, contin lactobacili, dusmani ai bacteriilor rele;
– Consuma ceai verde si in cantitati moderate ciocolata neagra si vin rosu, contin polifenoli asociati cu dezvoltarea bacteriilor bune;
– Renunta la indulcitorii artificiali, nu sunt prietenosi cu bacteriile bune;
– Evita excesul de antibiotice, bacteriile bune au de suferit si le trebuie cateva luni pentru a se reface. Cand iti sunt recomandate de medic, ia si un probiotic;
– Incearca sa-ti faci un program regulat de odihna; altfel intri intr-un cerc vicios, lipsa somnului afecteaza bacteriile bune, dar si somnul este afectat de dezechilibrul florei intestinale;
– Incearca sa gestionezi stresul, inflamatia produsa de stres nu ocoleste nici flora intestinala si poate provoca boli autoimune: boala lui Crohn, colita ulcerativa, scleroza, diabetul etc;
– Pastreaza igiena, dar nu exagera. Copiii care se joaca in nisip sau cu un animal de companie vor avea un sistem imunitar mai puternic decat copiii crescuti sub un clopot de sticla.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: