Cum reduci colesterolul rau (LDL) prin dieta

ce sa mancam

ciocolata cacao

Colesterolul este o substanta grasa pe care o produce ficatul cu intentii bune: asigurarea unui nivel optim de energie si refacerea celulelor degradate. Daca bombardam ficatul cu alimente nesanatoase va produce o cantitate mai mare decat necesarul si acesta se va depune pe peretii interiori ai arterelor, impiedicand circulatia normala a sangelui. Consecintele: afectiuni cardiace, inclusiv infarct, sau atac vascular cerebral.


Evita cresterea nivelului de colesterol rau prin dieta, e mai simplu sa previi decat sa tratezi.

– Consuma 25-30 de grame de fibre zilnic

Fibrele solubile sunt cel mai mare dusman al colesterolului. Ele in prezenta apei se transforma in gel, care agata acizii grasi si colesterolul si-i elimina, impiedicand organismul sa-i mai resoarba.
Fasolea este unul dintre cele mai bogate alimente in fibre solubile si ar fi bine s-o consumi cat mai des, pentru ca in plus aceasta iti ofera si proteine.


– Consuma peste gras de 2-3 ori pe saptamana

Acizii grasi omega 3 (EPA si DHA) din somon, sardine, pastrav curcubeu, hering, ton sunt cele mai bune solutii pentru cresterea nivelului de colesterol bun (HDL) si in acelasi timp pentru scaderea nivelului de colesterol rau. Sunt cei mai buni prieteni si protectori ai inimii tale.

– Consuma grasimi mononesaturate

Grasimile mononesaturate sunt cele mai sanatoase grasimi pe care ar trebui sa le consumi frecvent. Ca si acizii grasi omega 3 de tip EPA si DHA, grasimile mononesaturate scad nivelul de colesterol rau, crescand in paralel nivelul colesterolului bun care se ocupa de curatarea arterelor. Uleiul de masline, maslinele, avocado, rapita, migdalele si arahidele neprajite sunt cele mai bune surse de grasimi mononesaturate.
Fructul de avocado are un plus: pe langa grasimile mononesaturate contine beta-sitosterol, grasime cu proprietatea de a distruge colesterolul.

– Consuma alimente bogate in luteina

Luteina este o substanta continuta de unele legume faimoasa pentru protejarea vederii, dar are si proprietatea de a curata arterele de colesterolul rau. Varza este cea mai bogata leguma in luteina, urmata de spanac. Mai puteti asimila luteina din portocale sau din galbenusul de ou, dar diferenta e foarte mare: ti-ar trebui 70 de oua ca sa asimilezi aceeasi cantitate de luteina pe care ti-o ofera 80 de grame de varza.

– Consuma ciocolata neagra

Ciocolata neagra contine grasimi mononesaturate – acid oleic, precum uleiul de masline. Contine si flavonoizi – antioxidanti care mentin elasticitatea arterelor si impiedica formarea cheagurilor de sange. Consuma 1-2 patratele de ciocolata neagra pe zi si vei scadea riscul de expunere la bolile cardiovasculare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: