Cum previi balonarea, cauze si remedii

De ce apare si cum scapi

carbune medicinal

De cele mai multe ori balonarea (meteorismul abdominal) apare dupa o masa copioasa. Iti simti stomacul greu si umflat ca un balon, iti creaza o stare generala de disconfort si iti juri ca e ultima oara cand mai faci asemenea excese.


Pot aparea si alte simptome: dureri abdominale, flatulenta sau eructatii pe cale bucala a gazelor, diaree, greata, constipatie, sentiment de respingere la vederea oricarui aliment.

Balonarea poate avea si alte cauze cum ar fi:

– Mananci prea repede, fara sa mesteci indeajuns mancarea;
– Mananci pe fond nervos;
– Mananci prea multe dulciuri, atat zaharul cat si indulcitorii artificiali, produc in stomac o cantitate de gaze mai mare decat cea normala;
– Consumi bauturi carbogazoase (in timpul mesei este si mai grav);
– Unele medicamente (antibiotice, anticonceptionale) pot si ele sa produca balonare;
– Consumi alimente care prin structura lor produc balonare.


Legat de consumul acestor alimente, in cazurile de balonare cronica, sau in afectiuni mai grave, cum ar fi sindromul de colon iritabil, s-a creat si o dieta, dieta FODMAP, care ne pune la dispozitie o lista cu alimentele ce ar trebui evitate sau mai rar consumate. Acestea sunt: usturoiul, ceapa, leguminoasele (fasolea, mazarea, nautul, ciupercile, cruciferele (conopida, varza etc), fructele si sucurile din fructe, mezelurile, produsele fainoase cu gluten, lactatele, sucurile carbogazoase, cafeaua cu lapte, dulceturile, marmelada etc.

Remedii rapide pentru ameliorarea balonarii

– Ceaiul de menta – este antispastic si digestiv. Beti o ceasca inainte de masa. Nu recurgeti la suplimente decat cu avizul medicului.
– Carbunele negru medicinal – are o mare capacitate de absoarbtie a gazelor, si iti reduce senzatia de presiune si greutate din stomac. Poti lua cate o tableta inainte si dupa masa, nu are efecte adverse, este un produs natural.
– Decoct de cuisoare – cuisoarele au proprietati antiinflamatoare, antiseptice si analgezice. Contin eugenol, compus benefic functionarii aparatului digestiv. Folosite sub forma de decoct sunt eficiente in ameliorarea starilor de balonare insotite de greata, flatulenta sau dureri de stomac.
– Ceaiul de musetel – musetelul este una dintre cele mai cunoscute plante medicinale. Are eficienta si in tratarea afectiunilor digestive, diaree, colite, gastrite etc, urmare a faptului ca are puterea sa inactiveze toxinele eliberate de bacterii.
– Anghinarea – extractul din frunze de anghinare are proprietatea de a remedia balonarea produsa de o masa prea bogata in grasimi. Stimuleaza eliberarea de bila si in felul acesta grasimile sunt descompuse mai repede, evitandu-se umflarea stomacului.
– Papadia – ceaiul de papadie ajuta ficatul si rinichii sa elimine toxinele si surplusul de lichide din organism, regleaza secretia biliara si tranzitul intestinal, combate constipatia si balonarea.
– Curcuma – este un adevarat medicament natural: este antioxidant, antiviral, antiinflamator, un mare ajutor in activitatea bilei si ficatului de eliminare a toxinelor. Chiar si sub forma de condiment, consumat frecvent in cantitati moderate, fara sa apelezi la suplimente, curcuma (turmericul) are puterea de a te feri de balonare, flatulenta, cat si de afectiuni mai grave, hepato-biliare sau boala Crohn (afectiune inflamatorie intestinala).

Cum poti preveni balonarea

– Lasa-i timp stomacului sa digere mancarea; mananca numai daca simti senzatia de foame;
– Nu manca in graba;
– Nu bea lichide reci in timpul mesei; lasa sa treaca cel putin 30 de minute pana sa bei apa;
– Nu manca fructe imediat dupa masa; iti ingreuneaza digestia;
– Tine cont de combinarea corecta a alimentelor;
– Verifica daca ai intoleranta la lactoza sau la gluten si evita alimentele din grupele respective;
– Consuma zilnic alimente cu probiotice si ceaiuri care iti ajuta digestia – ghimbir, fenicul, menta;
– Evita sa mananci prajeli si alimente foarte grase – se digera greu;
– Evita guma de mestecat, poti inghiti aer si produsele, asa-numite dietetice, care contin indulcitori artificiali (sorbitol, de exemplu);
– Evita stresul si sedentarismul.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: