Cum prevenim sau reducem efectele depresiei

depresia

dimineata in thasos

Depresia este o tulburare emotionala greu de depasit uneori, cand viata ti se pare lipsita de sens, nu suporti pe nimeni, nici macar pe tine insuti, nu ai puterea si nici vointa sa intreprinzi ceva si te scufunzi pe zi ce trece intr-o tristete fara margini, care te secatuieste fizic si psihic.


Tratamentul este dificil, rezultatele apar greu, daca starea se prelungeste in timp, de aceea este mai bine sa o prevenim sau sa fim capabili sa o infruntam si sa trecem mai usor peste ea. Vor exista intotdeauna situatii dificile in viata noastra, dar important este sa le evaluam corect, sa avem puterea de a actiona si de a alege cele mai bune decizii.

Ce ne poate ajuta in prevenirea sau reducerea efectelor depresiei:

– Sportul, timpul petrecut in aer liber, sunt moduri de intarire a sanatatii fizice si psihice, de alungare sau macar diminuare a stresului, care este un factor cu greutate in instalarea depresiei.


– Socializarea – conteaza mult in viata sa ai un grup de prieteni cu care sa te poti intalni face to face, nu pe facebook, in mijlocul carora sa te simti bine si cu care sa poti discuta problemele care te framanta.

– Pastrarea greutatii corporale; obezitatea nu este numai sursa de boli cardiovascuare, sindrom metabolic etc, ci si motiv de depresie, de autoizolare, urmare a imaginii negative pe care persoana respectiva si-o formeaza despre sine, in urma ironiilor semenilor din anturaj, dar si in urma sentimentului de neputinta ca nu poate slabi.

– Mai multa odihna, somn de cel putin sapte ore pe noapte; epuizarea poate sta in spatele declansarii starilor de depresie; daca insomnia nu iti da pace, ia masuri impotriva ei.

– Reducerea consumului de alcool, unde este cazul.

– Alimentatie bogata in fibre, vitamine si minerale, adica legume si fructe – spanac, sparanghel, avocado, fructe de padure, banane, migdale, nuci, seminte etc, si in grasimi nesaturate si acizi grasi omega-3 – peste gras, ulei de masline.

Dupa cum ati observat sunt alimente specifice dietei meditaraneene, despre care se spune ca reduce riscul de aparitie al depresiei prin faptul ca optimizeaza circulatia sangelui, previne inflamatia si remediaza celulele afectate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: