Cum poti preveni efectul yo-yo dupa o dieta stricta

1-grasomega-iunie 2017

Efectul yo-yo este cosmarul celor care dupa o dieta foarte drastica si restrictiva caloric, nu au timp prea mult sa se bucure de forma in care arata si pe care si-au dorit-o. Au avut ambitie, au suferit, au avut taria sa reziste poftelor, s-au infometat si apoi au considerat ca se pot intoarce linistiti la stilul anterior de viata.


Surpriza neplacuta este ca mult mai repede se ingrasa la loc, sau chiar mai mult decat erau inaintea curei, acumuland acum mai multa grasime in timp ce masa musculara ramane nedezvoltata.

Conditia de baza care previne efectul yo-yo este sa nu te arunci orbeste intr-o dieta care promite slabire in timp record prin infometare, cu reducere drastica de calorii in meniul zilnic, cu eliminare de alimente care sa-ti priveze organismul de nutrientii necesari functionarii optime. Cel mai sanatos mod de a slabi ramane cel moderat, prin care pierzi 500 grame, maxim 1 kilogram pe saptamana.

Daca ai recurs totusi la o dieta austera ai grija ca la finalul ei sa respecti cateva reguli pentru a preveni acumularea kilogramelor pierdute plus ceva peste, prin acest efect yo-yo.


– Cred ca in timpul curei ai visat de multe ori o farfurie cu dulciuri, un sandwich cu sunca, salam sau cascaval, o portie de aripioare de la fast food etc. Nu te arunca. Incearca sa elimini treptat excesele pe care le faceai, pastreaza moderatia.

– Nu trebuie nici sa cazi in panta cealalta: sa te infometezi, n-o poti duce asa la nesfarsit, exista pericolul ca in timp sa nu-ti mai poti controla pofta de mancare sau sa te imbolnavesti.

– Nu manca haotic, respecta, pe cat posibil un program de masa: cu cele trei mese principale si cu gustarile dintre ele, dar ai grija la marimea portiilor si la felul cum mesteci. In felul acesta iti vei putea repara metabolismul tulburat de cura de slabire.

– Bazeaza-te pe proteine si fibre; ai grija ca fibrele (legumele) sa depaseasca volumul carnii din farfurie.

– Micsoreaza cantitatea de carbohidrati simpli: paine si produse din faina alba, cartofi, orez alb etc.

Hidrateaza-te, bea cel putin doi litri de apa pe zi. Daca obisnuiai sa consumi bauturi racoritoare din comert e cazul sa renunti definitiv la ele.

– Fa miscare cel putin 30 de minute pe zi. Sportul te va ajuta sa te mentii si sa-ti refaci masa musculara, cea care ajuta organismul sa arda mai multe calorii chiar si atunci cand este in repaus.

– Odihneste-te suficient, lipsa de somn si de odihna duc la cresterea cortizolului, care la randul lui iti creste apetitul.

– Nu te stresa cu cantarul, cantareste-te o data pe saptamana, daca ai luat peste 500 grame in greutate e momentul sa iei masuri. A lua masuri nu inseamna in nici un caz sa intri in panica, sa incepi o noua cura de slabire, ci sa umbli putin la meniul zilnic, sa micsorezi numarul de calorii si sa faci mai multa miscare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: