Cum poti controla greutatea corporala, cum te mentii si nu te ingrasi

grasomega 75 kg august 2018

Pastrarea greutatii sub control nu este un lucru simplu dupa ce ai urmat o dieta de slabire. De cele mai multe ori poti ajunge, in timp destul de scurt, la o greutate mai mare decat cea avuta anterior.


Chiar daca nu ai avut probleme cu greutatea si nu ai fost nevoit sa recurgi la diete de slabire, dupa ce treci pragul de 30 de ani, situatia se schimba si poate iesi de sub control. Metabolismul devine mai lent, mai pot aparea si unele dezechilibre hormonale, job-ul sau/si viata de familie iti pot ridica nivelul de stres sau te pot face sa devii mai sedentar, masa musculara incepe sa scada etc.

In ambele cazuri poti lua cateva masuri care sa te ajute sa-ti pastrezi greutatea sub control. Afla care sunt:

– Pastreaza consecventa in alimentatie:


Incearca sa nu mananci in weekend sau la ocazii speciale mai mult decat in mod normal. Nu numai ca acumulezi sute de grame, care devin kilograme cu timpul, dar excesele alimentare au urmari nesanatoase si asupra metabolismului. O modalitate de control al cantitatii ar fi sa te axezi pe unul-doua feluri preferate, sa mananci mai multe legume, sa nu mananci desertul imediat dupa masa, sa consumi moderat alcool, sa faci pauze intre feluri – sa dansezi, de exemplu.

– Fa sport:

Cel putin 30 de minute pe zi, cinci zile din spatamana fa sport. Poti face exercitii in casa, poti merge pe jos, poti face ciclism, poti alerga si multe altele. Te ajuta sa iti mentii masa musculara, articulatiile sanatoase, sa ai o postura tinereasca si mintea limpede. Combinat cu dieta, sportul chiar si moderat ca intensitate, dar practicat cu regularitate, te ajuta sa iti pastrezi greutatea, forma si sanatatea la nivel optim.

– Mai putine grasimi:

Asta inseamna sa eviti alimentele prajite, smantana, maionezele, prajiturile cu creme (cu unt sau margarina), pielea crocanta a puiului, carnea grasa de porc, urmand sa fii mai putin predispusa la inflamatii care pot contribui la cresterea in greutate, la boli cardiace, la colesterol marit. Nu poti trai fara grasimi, dar rezuma-le la 30% din dieta si alege sa mananci grasimi nesaturate (peste, ulei de masline, seminte, migdale, oua, fructe oleaginoase).

– Fara diete de slabire rapide:

Exista mii de diete rapide de slabire, dar mult prea putine sunt cele care au efect pozitiv pe termen lung. Uita de ele.

– Stai mai putin in fata televizorului/laptopului:

Orele petrecute in fata televizorului sau laptopului iti fac rau in mai multe feluri. Te tin legat de canapea cand mult mai sanatos ar fi sa te misti in aer liber, iti deformeaza coloana, iti strica vederea, te obosesc mintal, iti fura din orele de somn si somn mai putin inseamna kilograme in plus, te fac nesociabil, iti ridica nivelul de stres. Un maxim de 10 ore pe saptamana se zice ca ar fi de ajuns, adica nici doua ore pe zi.

– Mananca mai mult in prima parte a zilei:

Poate nu esti obisnuit sa iei micul dejun, dar incearca sa mananci mai mult din ratia zilnica de calorii in prima parte a zilei. Vei avea pofte mai mici spre seara si vei consuma o cina mai usoara si mai slaba caloric.

– Nu lasa sa se stranga kilogramele:

Cu cat se strang mai multe kilograme in plus, cu atat mai greu vei scapa de ele. Cantareste-te regulat si ia masuri cat mai repede.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: