Cum poti ajuta cresterea nivelului de colesterol bun (HDL)

Ce alimente ar trebui sa consumi

ulei masline minerva

Colesterolul bun (HDL) vine in urma colesterolului rau (LDL) si curata arterele de grasimile depuse de acesta, transportandu-le in ficat pentru a fi eliminate. Astfel, in timp ce este necesar sa mentinem la nivel scazut colesterolul rau, la fel de necesar este sa crestem nivelul colesterolului bun pentru a putea face fata sarcinii pe care o are.


Echilibrul dintre cele doua elimina riscul de blocare a arterelor si asigura buna circulatie a sangelui pentru oxigenarea corecta a inimii si creierului.

Cum puteti ajuta cresterea nivelului de colesterol bun?

– Consumati zilnic 3-4 lingurite de ulei de masline


In urma a numeroase studii, specialistii au ajuns la concluzia ca uleiul de masline, aliment folosit zilnic in dieta mediteraneana, contine acizi grasi polinesaturati omega-6, care micsoreaza riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare si mentin echilibrul intre colesterolul bun si cel rau. Uleiul de masline este singurul aliment care in timp ce reduce nivelul de colesterol rau, creste nivelul de colesterol bun.

– Consumati zilnic fibre

Fibrele capteaza acizii biliari, acizi care atrag surplusul de colesterol din sange, si il elimina din organism. Semintele de in, cerealele integrale (orz, ovaz, grau intreg), legume, fructe – in special mere, fructe uscate – prune, smochine, leguminoase – fasole, linte, mazare, vor duce la cresterea nivelului de colesterol bun in detrimentul celui rau, in conditiile in care vor face parte integranta din mesele principale si din gustarile zilnice. Sunt recomandate pe cat posibil, legumele si fructele de sezon, pe motiv ca nu-si pierd calitatile in conditiile transportului de lunga durata.

– Consumati peste de 2-3 ori pe saptamana

Eliminati cel putin 2-3 zile pe saptamana carnea, care contine grasimi saturate si inlocuiti-o cu peste gras – ton, macrou, somon, hering etc. Grasimile saturate cresc nivelul de colesterol rau, in timp ce acizii grasi omega-3 din peste il reduc, stabilind echilibrul cu cel bun.

Reduceti in acelasi timp si consumul de smantana, branzeturi grase, unt cu continut mare de grasimi saturate, cat si consumul de alimente din carne procesate cu continut periculos de grasimi trans.

– Consumati ciocolata neagra

S-a dovedit ca ciocolata neagra, cu continut de cel putin 70% pudra de cacao, creste nivelul de colesterol bun din sange. Nu exagerati cu cantitatea consumata zilnic; desi are si multe alte beneficii pentru sanatate, contine si multe calorii.

– Reduceti consumul de alcool

Este adevarat ca vinul rosu este benefic sanatatii prin antioxidantul renumit pe care il contine – resveratrolul. Dar numai daca il consumati cu masura, unul, ocazional doua pahare pe zi.

– Nu mai fumati

Fumatorii prezinta un risc mai mare de boli cardiovasculare. Tutunul, in timp ce scade nivelul de colesterol bun, faciliteaza depunerea placilor de aterom (colesterol rau) pe peretii arterelor, marind pericolul de blocare al acestora.

– Aveti grija la greutate

Din experienta zilnica, medicii atrag atentia ca persoanele supraponderale sau obeze sunt in pericol mai mare sa piarda echilibrul dintre cele doua tipuri de colesterol, cel rau avand castig de cauza. De aici apar la aceste persoane cele mai numeroase cazuri de deces prin infarct sau atac vascular cerebral.

– Faceti miscare fizica zilnic

Obiceiul de a face miscare fizica se deprinde greu, dar o data castigat veti observa ca efortul se va transforma in placere; din toate punctele de vedere, fizic si psihic va veti simti considerabil mai bine. Castigati sanatate, suplete, pofta de viata, va prelungiti tineretea. Orice fel de sport, alergare, ciclism, mers pe jos, cel putin 30 de minute pe zi de miscare; asta recomanda toti medicii si specialistii nutritionisti si au dreptate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: