Cum mentinem sanatatea articulatiilor

Articulatii sanatoase - dieta si sport

roata abdomen ab roller

La orice miscare a corpului nostru articulatiile sunt supuse efortului. Neingrijite, suprasolicitate, oricat de puternice ar fi, acestea se inflameaza si in timp apar bolile articulare, care au inaintare lenta, dar sigura si care netratate din faza incipienta implica dureri mari, multa vreme pentru vindecare si riscul de recaderi chiar si la eforturi mai mici.


Specialistii sunt de parere ca la mentinerea sanatatii articulatiilor contribuie trei factori: hidratarea corecta, sportul si dieta.

Hidratarea

Apa plata este cea mai buna sursa de hidratare, necesara chiar si in timpul antrenamentelor. Pentru un aport in plus de lichide se pot adauga sucuri de legume si supe. Bauturile diuretice: cafeaua, ceaiurile, alcoolul nu sunt recomandate, deoarece duc la deshidratarea organismului.


Sportul si orice fel de miscare fizica

Miscarea fizica este o conditie obligatorie in mentinerea sanatatii articulatiilor. Dar suprasolicitarea este la fel de periculoasa ca si sedentarismul. In momentul in care apar dureri de articulatii in urma unui antrenament, efortul trebuie redus, in caz contrar afectiunea se poate agrava si refacerea va fi mult mai dificila si de lunga durata.

Incalzirea inainte de antrenamente conteaza in mare masura, ca si constientizarea limitelor fizice pe care le avem.

Exercitiile cu greutati pot provoca accidente daca nu sunt corelate cu structura masei musculare a fiecarei persoane, iar exercitiile cardio se vor efectua in functie de greutatea corporala.

Pot cauza dureri articulare miscarile bruste, miscarile repetate indelung fara pauze, miscarile periculoase care scapa de sub control in pozitii anormale.

Preveniti accidentele purtand echipamente de protectie pentru coate si genunchi la practicarea sporturilor cu risc ridicat: patinaj, role, skateboard etc, sau pe care nu le stapaniti suficient de bine.

Dieta pentru mentinerea sanatatii articulatiilor trebuie sa contina:

– Alimente bogate in calciu si vitamina D – lapte, iaurt, kefir, sana, pentru intarirea sistemului osos, sistem care prin sustinere ajuta la buna functionare a articulatiilor. Pestele marunt consumat cu tot cu oase, varza, broccoli sunt si ele alimente bogate in calciu.

– Alimente bogate in colagen – supe in care au fiert oase, piftie, sorici. Colagenul se digera greu, motiv pentru care se recomanda ca aceste alimente sa fie consumate pe stomacul gol, cand nivelul de aciditate este mai mare.

– Alimente bogate in vitamina C – ardei gras, citrice, patrunjel, broccoli, papaia, capsune etc.

– Alimente bogate in magneziu – nuci, seminte, legume cu frunze verzi, avocado, banane etc.

– Alimente bogate in acizi grasi Omega 3 – macrou, hering, somon, sardine. Consumul de peste gras ajuta la fixarea calciului, amelioreaza durerile articulare si reface tesuturile care au suferit de pe urma bolilor degenerative ale articulatiilor.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: