Cum isi mentin balerinele silueta – dieta si stilul lor de viata

6-varianta sanatoasa a unui hamburger in cura de slabire a balerinelor

Te-ai intrebat vreodata cum reusesc sa-si mentina silueta delicatele si frumoasele balerine? Ce fac ca sa nu se ingrase sau cum slabesc cand cantarul le spune ca au depasit greutatea admisa in meseria lor?


Meseria balerinelor este una frumoasa pentru noi, publicul spectator. Cu siguranta si pentru ele – ca doar si-au ales-o. Insa baletul este o arta care cere o multime de sacrificii din partea artistilor, iar unul dintre ele este grija constanta la greutatea corporala, ceea ce presupune si un regim alimentar monitorizat cu atentie. Pentru a-si mentine greutatea in limitele admise, dar si pentru a scapa de kilogramele nedorite balerinele au cateva obiceiuri alimentare pe care le poti imprumuta si incerca si tu:

Portii mai mici

Prima regula in stilul de viata al balerinelor este ca nu poti slabi mancand portii mari. Prin simpla micsorare a cantitatii alimentelor consumate la fiecare masa poti slabi chiar daca nu-ti vei modifica in niciun fel regimul alimentar. Desigur ca daca vrei sa slabesti sanatos e bine sa renunti la produsele procesate, semipreparate, mezeluri, sucuri din comert, prajeli, produse de panificatie si patiserie si la dulciuri. Insa daca simti ca iti este greu sa schimbi atat de brusc si radical intreaga dieta, incepe cel putin prin injumatatirea portiilor.


Disocierea corecta

In multe diete disocierea se face pe grupe alimentare: proteine, carbohidrati, amidon etc. Iar multi dintre cei care adopta un regim alimentar disociat considera ca nu e nicio problema sa mananci la aceeasi masa mai multe tipuri de proteine, de pilda, cu conditia sa nu le amestece cu carbohidrati. Balerinele sunt insa de alta parere si aleg disocierea ca la carte, evitand sa amestece proteine cu proteine si carbohidrati cu carbohidrati etc. Drept urmare, daca vrei sa slabesti mai usor, o balerina ti-ar recomanda sa nu consumi la aceeasi masa carne cu lapte, cu branza sau cu oua, de pilda, ci sa te limitezi la o singura categorie din cadrul grupei proteinelor. Acelasi lucru este valabil si pentru celelalte grupe alimentare cu exceptia majoritatii legumelor proaspete pe care le poti consuma atat amestecat, cat si in calitate de garnitura impreuna cu o friptura, o omleta sau o mancare de cartofi sau fasole.

Pe exact acelasi principiu alimentar se bazeaza si Dieta Rina pe care am urmat-o si eu cu rezultate foarte bune, despre care poti citi detaliat aici: Slabesc cu Dieta Rina. Introducere in povestea mea.

Ajutorul din bucataria asiatica

Japonezii si chinezii se confrunta mai rar decat europenii sau americanii cu excesul de greutate. Acest lucru se datoreaza in mare parte regimului alimentar. In bucataria asiatica sunt multe preparate bogate in grasimi sanatoase (de origine marina, de obicei: peste, fructe de mare etc), precum si multe legume, ciuperci si alge de mare. In plus, datorita vitezei de preparare a bucatelor traditionale japoneze si chinezesti se spune ca se pastreaza mai bine vitaminele, mineralele si nutrientii din compozitia alimentelor. Balerinele consuma cu placere mancaruri din bucataria asiatica si prefera sa foloseasca betisoarele, in acest fel mancand mai incet si mai putin. Continuand ideea, chiar daca nu mananci sushi sau alte delicatese asiatice, e bine sa nu te grabesti atunci cand mananci, mestecand tacticos, si in acest fel vei constata ca vei manca mai putin.

Renunta la dressinguri si maioneza

Balerinele nu consuma niciodata maioneza si nici dressinguri preparate din amestecuri nesanatoase. Acestea sunt adevarate bombe calorice si ingrasa chiar daca sunt folosite in prepararea unor salate de cruditati. Pentru salate poti folosi in schimb ulei de masline sau un dressing preparat din iaurt grecesc si suc de lamaie proaspat stors. Iar daca vrei sa diluezi uleiul de masline pentru a-l face mai putin gras, amesteca-l cu iaurt grecesc in proportie de 1:1. Vei obtine un dressing cremos si absolut delicios.

Carbohidratii nu trebuie eliminati

Eliminarea completa a carbohidratilor din meniu este o greseala. Oricat de suple si delicate sunt, balerinele consuma si carbohidrati, deoarece acestea sunt principala noastra sursa de energie. Insa ele o fac corect si cu masura: una sau doua feliute de paine integrala sau neagra la mic dejun sau la pranz, fructe dimineata, fulgi sau terci de ovaz la micul dejun etc.

Alege varianta sanatoasa a produselor preferate

Pentru a nu face din slabire un chin, balerinele aleg sa nu elimine in totalitate alimentele “interzise” din meniu. Insa pentru a nu se ingrasa, cauta variantele sanatoase ale acestora (acolo unde e posibil). De pilda, un hamburger “corect” poate fi la fel de gustos si savuros ca unul care stii sigur ca ingrasa daca vei inlocui chifla plina de aditivi, conservanti si zahar cu o turta sau cu o chifla din faina integrala preparata in casa, vei elimina toate sosurile nesanatoase (ketchup, maioneza etc), inlocuindu-le cu putin iaurt in care ai zdrobit un catel de usturoi, vei alege un burger din carne slaba preparat si condimentat in casa si il vei asezona cu legumele tale preferate. Poti inlocui burgerul cu o felie de branza de capra sau de oaie sau cu un ou. Aceeasi regula se aplica in cazul shaormei si chiar in cazul cartofilor, pe care ii poti prepara la cuptor, fara pic de ulei si care iti vor placea cu siguranta. Vezi reteta aici: Cartofi wedges la cuptor fara niciun strop de grasime.

Nu bea apa in timpul mesei si nici imediat dupa

Atunci cand a slabit, Grasomega a respectat aceasta regula fara sa stie ca aceasta face parte din regimul de viata al balerinelor. A si scris un intreg articol pe acest subiect: De ce nu beau apa inainte si imediat dupa masa. Cate minute astept. Ideea este ca atunci cand bei apa imediat dupa masa, aceasta dilueaza sucul gastric si in acest fel digestia nu se mai produce la fel, adica alimentele se descompun mult mai lent.

O zi de descarcare pe saptamana

Li se intampla si balerinelor sa fie nevoite sa scape rapid de cateva kilograme si atunci apeleaza la o solutie mai drastica: zilele de descarcare. Acestea sunt zile cu dieta mai drastica, dar care ajuta in primul rand la eliminarea apei din tesuturi. Spre exemplu, in cadrul dietei Rina pe care am urmat-o zilele de descarcare erau zilele de Vitamine. In acele zile mancam doar fructe si beam multe lichide. As fi putut consuma si legume, insa poti afla toate detaliile necesare de aici: Dieta Rina – micul dejun si ziua de vitamine. Si balerinele apeleaza saptamanal la cate o zi de acest tip, folosind diverse variante de alimentatie. Spre exemplu, ele pot consuma pe durata unei astfel de zile doar suc de rosii natural, preparat in casa, fara aditivi, zahar, sare si conservanti, cate un pahar la mic dejun, pranz si cina. La pranz aleg sa consume uneori si una sau doua feliute de paine neagra sau integrala. Desigur ca hidratarea este obligatorie, acestea consumand pana la 2 litri de apa pe zi.

Sursa foto: Adme


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: