Cum combini alimentele cand vrei sa slabesti

trofologia

chiftele de porc cu cartofi prajiti

Poate ti-ai dat seama si tu, pe propria piele, ca majoritatea dietelor nu functioneaza decat pe perioade scurte si ca, de multe ori se mai intampla sa-ti provoace si probleme de sanatate, nu numai surplus de kilograme.


E momentul sa afli ca poti slabi mult mai simplu, ca te poti mentine in forma optima fizic si mintal, fara sa faci foamea si fara sa elimini nici o grupa de alimente. Solutia ti-o da trofologia – stiinta combinarii alimentelor, care, simplu spus, se bazeaza pe modul si timpul in care sunt digerate alimentele in stomac.

Trofologia imparte alimentele in 5 grupe: proteine, carbohidrati bogati in amidon, grasimi, legume non-amidonoase si fructe si ne invata cum sa mancam pentru a elimina digestia lenta, caloriile suplimentare care se depoziteaza in grasimi si reziduurile care ne provoaca balonare si greata.

Afla cateva reguli de baza ale modului cum trebuie sa combini alimentele:


Nu combina niciodata (sau fa-o foarte rar, cand mori de pofta unei fripturi cu cartofi prajiti), proteine cu carbohidrati bogati in amidon (cartofi, orez, paine, paste etc). Proteinele se digera in mediu acid, proces ce are nevoie de circa trei ore pentru a fi dus la capat, pe cand amidonul are nevoie de cu totul alti compusi chimici pentru a fi digerat. Daca le-ai amestecat risti ca alimentele sa fermenteze doua-trei zile in stomac.

Proteinele merg foarte bine combinate cu legume non-amidonoase – vinete, rosii, castraveti, dovlecei, broccoli, conopida, varza etc.
Exceptie face carnea alba (carnea de peste si de pui), care poate fi consumata impreuna cu amidonoase, preferabil cu cereale integrale; iti poti lua linistit la serviciu un sandwich cu piept de pui la gratar intre doua felii de paine integrala, la care poti adauga si o frunza de salata verde.

– Legumele non-amidonoase se pot asocia cu orice aliment.
– Laptele nu trebuie sa-l combini cu nimic altceva; in orice combinatie incetineste sau poate opri digestia.
– Fructele, atat cele acre, cat si cele dulci, nu se combina cu nimic, dar nici intre ele (acre cu dulci). Trebuie sa le consumi separat, ca mese (gustari) distincte.
– Desertul (dulciuri, prajituri, bomboane etc), nu trebuie consumat imediat dupa masa, ci la distanta de cel putin o ora.

Trofologia mai recomanda:

– Consum de grasimi limitat in dieta, dar nu eliminat; consuma grasimi nesaturate si evita grasimile trans si mare parte dintre grasimile saturate (de origine animala).

– Consum zilnic de iaurt natural, pentru rolul eficient in ridicarea nivelului de energie si pentru imbunatatirea digestiei, contine probiotice si mentine sanatatea intestinelor.

– Consum de legume zilnic pentru eficienta fibrelor in stimularea tranzitului si in scaderea greutatii corporale.

– Consum de alimente proaspete si nu de alimente semipreparate, conservate si procesate.

Daca ma gandesc bine, sunt de fapt reguli decente, care te pot obisnui cu un regim alimentar sanatos. Nu stiu daca disocierea stricta te ajuta in mod direct sa slabesti, dar in mod sigur te va ajuta sa-ti imbunatatesti digestia si sa eviti balonarea.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: