Cum combati retentia de apa prin dieta zilnica

fasole boabe mari

In cele mai comune cazuri retentia de apa (edemul) se manifesta prin umflarea picioarelor, dar poate aparea si in alte tesuturi: fata, maini, zona abdominala, plamani. Lichidul neeliminat la timp din organism, contine si toxine, astfel ca, in afara de disconfortul creat, retentia de apa poate cauza cresterea in greutate, inflamatii ale articulatiilor, greutate in respiratie, dureri de cap. In acelasi timp, poate fi unul dintre factorii care te impiedica sa slabesti.


Afectiunile rinichilor, ale ficatului sau bolile cardiovasculare pot avea ca simptom retentia de apa. Dar exista si alte cauze: sarcina, caldura excesiva, statul in picioare, anumite medicamente, lipsa de miscare, greseli in alimentatie.
Exceptand cazurile afectiunilor grave, poti combate retentia de apa, daca faci cateva corectii la dieta zilnica.

– Trebuie sa reduci consumul de sare, sodiul fiind primul vinovat in retinerea lichidului in tesuturi. In jur de doua grame pe zi ar trebui sa consumi, dar tine cont de faptul ca multe produse alimentare pe care le cumperi pot contine mai multa sare decat ti-ar fi necesar, mezelurile, de exemplu si multe altele. Cel mai bine ar fi sa renunti la produsele procesate, sau macar sa le pui mai rar pe masa.

Potasiul echilibreaza nivelul lichidelor in organism si il ajuta sa elimine excesul. Mananca fasole alba, cartofi dulci, iaurt, rosii, legume cu frunze verzi, stafide, curmale.


– Vitaminele din complexul B – B1, B5, B6 iti pot fi si ele aliati. Le asimilezi din seminte, nuci, fasole, iaurt, avocado, varza, conopida, banane, peste, carne de pasare, spanac etc.

– Alimente bogate in magneziu – leguminoase (fasole, linte, mazare, naut), spanac, salata verde, sfecla, mere, caise, gutui, nuci, migdale, banane etc.

– Diuretice naturale – ceaiuri (papadie, paducel, urzica, matase de porumb, merisor, coada-calului, patrunjel), pepene galben si rosu, sparanghelul, vinete, ceapa, telina.

– Apa – sa nu reduci consumul de apa pe motiv ca ai destul lichid in organism; cu atat mai mult lichidul va fi retinut. Chiar poti mari consumul de apa cu unul-doua pahare pe zi.

– Cafea, ceai verde – cofeina continute de ele este diuretica, dar fara sa adaugi zahar. Zaharul si dulciurile chiar trebuie evitate.

Ce mai poti face:

– Exercitii simple de gimnastica sau mers pe jos.
– Stai in pat cu picioarele mai sus decat nivelul capului.
Si un sfat: nu exagera cu medicamente diuretice fara prescrierea medicului, pot duce la deshidratare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: