Consecintele lipsei de proteine pentru organism

pierdem masa musculara dar nu numai atat

1 branza dovlecei oua ceapa verde si spanac

Proteinele sunt substante organice complexe, formate din lanturi de aminoacizi si joaca un rol fundamental in toate procesele ce se petrec in organismul nostru, fiind indispensabile vietii. Toate tesuturile corpului uman depind in starea lor de bine de proteine: pielea, unghiile, parul, muschii, oasele. La fel si functionarea organelor, procesele metabolice, sistemul imunitar, regenerarea celulelor, controlul greutatii, etc.


Dat fiind faptul ca multe alimente dintre cele pe care le consumam zilnic sunt surse de proteine, deficitul acestora este mai rar intalnit si se datoreaza in special malnutritiei. Dar pot exista si alte cazuri: inaintarea in varsta, unele diete restrictive tinute pe termen lung, dieta vegetariana, vegana etc.

Necesarul zilnic de proteine nu este acelasi pentru toata lumea; depinde de greutatea corporala, de sex, de varsta, de cat de activ este fiecare. In medie un barbat adult ar trebui sa consume circa 55-60 de grame pe zi, iar o femeie 45-50 de grame pe zi. Aflati ce consecinte poate provoca lipsa acestora in organism:

– Pierderea masei musculare


Pentru multele procese in care sunt implicate, organismul nu poate functiona normal in lipsa lor. Ca urmare, daca il lipsim de proteine necesare prin alimentatie va apela la depozitele pe care le are. Primii vizati sunt muschii scheletici. In timp, o dieta saraca in proteine va duce la pierderea treptata a masei musculare. O data cu inaintarea in varsta, consumul acestora trebuie sa fie mai substantial; avand in vedere ca scade rezistenta de a face miscare fizica, masa musculara se pierde chiar si la o lipsa minima a proteinelor fata de necesarul zilnic.

– Cresterea in greutate

Pierderea masei musculare atrage dupa ea si cresterea in greutate. Masa musculara este tesutul care stimuleaza arderea caloriilor.
In plus, proteinele confera mai repede si cu cantitate mai mica de mancare starea de satietate; consumul de calorii fiind mai mic. Deci ne ajuta sa slabim. O alimentatie lipsita de proteine ne va obliga sa mancam mai mult si mai des alte alimente iar carbohidratii si grasimile consumate in exces sunt cauza cresterii in greutate, a depunerii de grasime in tesuturile musculare si a obezitatii cu toate consecintele lor neplacute.

– Cresterea riscului de fracturi ale oaselor

Nu numai masa musculara are de suferit din cauza lipsei de proteine, ci si sistemul osos. Oasele se pot fractura mai usor, iar fracturile se vor vindeca mult mai greu.

– Risc mai mare de infectii

Sistemul imunitar este si el sustinut de proteinele din organism. Un sistem imunitar slabit creste riscul de infectii; chiar si racelile banale ne pot afecta mai rau in cazul deficitului de proteine.

– Probleme cu pielea, parul si unghiile

Mai rar si in cazuri de deficit grav pot aparea probleme de caderea parului, unghii fragile si piele pigmentata cu pete rosii, aceste tesuturi avand, in mod normal, o concentratie mare de proteine in structura lor.

– Abdomenul umflat

Abdomenul umflat si pielea umflata sunt consecinte ale lipsei grave de proteine si sunt cauzate in special de malnutritie. Cauza este cantitatea scazuta de albumina din plasma sanguina, care nu mai poate stopa acumularea lichidului in exces in tesuturi.

Cele mai bune proteine se gasesc in oua, carne de curcan, carne rosie, peste, lactate. Le gasim si in alimente vegetale, in special in leguminoase – fasole, naut, mazare, linte, dar si in fructele cu coaja lemnoasa, insa nu toate contin aminoacizii pe care ii asimilam din proteinele animale.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: