Concluziile expertilor despre diete, pentru anul 2016

sfaturi esentiale in 2016 despre diete

sardele la gratar cu salata greceasca

Este evident ca in ultimul timp se vorbeste despre nutritia sanatoasa mai mult decat oricand. Impresia este ca exista mai multi specialisti in nutritie decat creatori de moda. Apar si dispar alimente cu supraputeri, diete care promit minuni in timp record etc. Si cu toate astea, numarul supraponderalilor si obezilor in lume creste neincetat.


Sa aflam, totusi, care sunt concluziile expertilor nutritionisti pe 2016:

– Dieta asiatica si in special dieta japoneza este cea mai sanatoasa si mareste media de viata, spun expertii englezi. Stilul de viata japonez, bazat pe o alimentatie rationala cantitativ si constituita in mare parte din peste (ton, macrou, sardine, hering), legume (dovlecei, ardei gras rosu, vinete, ceapa, fasole verde etc), orez (gatit fara grasimi), foarte rar carne, foarte putine dulciuri rafinate, are ca efect o rata a mortalitatii mai mica decat alte diete cu 15%.

– Si grasimile ne pot ajuta sa slabim, spun expertii spanioli. Evident, nu orice fel de grasimi. Grasimile saturate raman in continuare dusmanii sanatatii si ai siluetei, sunt benefice grasimile nesaturate, cele din peste, oua, seminte, fasole, fructe oleaginoase fara zahar sau sare, ulei de masline, avocado.


– Mierea de albine ramane cea mai buna alternativa naturala de indulcitor; nu numai ca nu are efectele nocive ale zaharului, dar are efecte pozitive asupra sanatatii, in general, prin continutul bogat de antioxidanti, spun expertii americani.
Cat despre carbohidratii rafinati, cu indice glicemic mare, parerea unanima este ca prezinta un mare risc de imbolnavire de cancer.

– Consumul unui pumn de nuci, zilnic, scade cu 20% riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare, datorita proprietatilor benefice ale grasimilor sanatoase pe care le contin acestea.

– Consumul excesiv de proteine de origine animala in detrimentul proteinelor vegetale mareste riscul de deces prematur. Carnea rosie, in special, scade speranta de viata, sustin expertii americani, si nu sunt singurii.

– Poti pierde circa 300 de grame din greutatea corporala pe luna daca vei consuma zilnic 200-250 gr de legume, fara sa depui alte eforturi, datorita continutului de fibre care stimuleaza digestia si dau senzatia de satietate.

– Sarea in exces creste cu 12% riscul de deces prematur in lume – concluzie decretata dupa un studiu care a durat 25 de ani pe un grup de persoane.

– Suplimentele alimentare nu sunt intotdeauna benefice sanatatii asa cum scrie pe ambalaje; s-au gasit nereguli in urma unor controale, constand in existenta unor bacterii periculoase, cauzatoare de afectiuni hepatice sau cardiace.

– Exista in continuare contradictii in ceea ce priveste cele 8 pahare de apa ce trebuie baute zilnic. Unii specialisti nutritionisti americani considera ca aceasta nu este o conditie universal valabila pentru sanatate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: