Combinatii de alimente care ne ajuta sa slabim (1)

Ce si cum mancam cand vrem sa slabim

supa de peste dorada tsipoura

Ne ferim cu strictete de unele alimente care ingrasa si alegem cu grija alimentele care ne ajuta sa slabim. Dar nu este suficient, important este si modul in care alegem sa le combinam.


Combinatiile nepotrivite de alimente fie ele sanatoase, pot produce balonare sau alte afectiuni stomacale, altele nu ofera organismului suficienta energie sau nu ne mentin starea de satietate care sa ne ajute sa slabim.

Un exemplu de combinatie care ingrasa este acela dintre carne si cartofi: carnea este o sursa bogata de proteine, dar combinata cu cartofi (daca sunt prajiti este si mai grav), devine o adevarata bomba calorica, efectele fiind dezastruoase pentru numarul de kilograme adaugate in plus.

Iata cateva combinatii de alimente despre care specialistii in nutritie afirma ca ne pot ajuta sa slabim:


– Pestele cu mujdei de usturoi

Pestele, oricum este un aliment sanatos, bogat in acizi grasi omega 3 si in plus, este un aliment care nu ingrasa. Si nu numai atat, pestele este si foarte gustos asociat cu usturoiul. Combinat cu mujdei de usturoi ne va ajuta sa slabim. Asa au decretat unele studii publicate in revista Nutrition Research and Practice. Chiar daca nu au motivele clare pentru care usturoiul ne scade greutatea corporala, cercetatorii sunt convinsi, in urma unui studiu de durata, ca aceasta leguma este capabila sa ne ajute sa slabim, daca este consumata zilnic.

– Carnea de pui asezonata cu sos picant

Carnea de pui fara piele si grasime este recomandata in curele de slabire pentru continutul bogat de proteine si continutul scazut de grasimi. Combinata cu sosuri naturale picante ajuta organismul sa arda mai repede caloriile. In acelasi timp proteinele combinate cu condimente mentin mai mult timp senzatia de satietate.

– Iaurtul cu scortisoara

Iaurtul contine probiotice care ajuta desfasurarea in conditii bune a proceselor de fermentatie din aparatul digestiv. Scortisoara ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange. Impreuna, iaurtul si scortisoara, prin combinarea calciului cu vitamina D si cu antioxidantii din scortisoara, imbunatatesc sensibilitatea organismului la insulina. Rezistenta la insulina obliga pancreasul sa produca in plus acest hormon si cu cat nivelul de insulina creste in organism, celulele din stratul adipos vor continua sa absoarba grasime fara sa elibereze nimic sub forma de energie.

– Oua cu ardei gras

Consumati la micul dejun oua cu ardei gras si nu veti acumula grasime pe parcursul zilei, asa spun specialistii in nutritie. Oul are o putere energetica foarte mare: contine peste 20 de vitamine si minerale plus proteine. Pe langa toate acestea, oul contine colina, element care accelereaza metabolismul, deci accelereaza arderile. Ardeiul gras, prin continutul bogat de vitamina C, reduce nivelul de cortizol, hormonul stresului, care provoaca, printre altele si cresterea poftei de mancare. Combinate, cele doua alimente isi dubleaza efectul de a ne reduce apetitul pe tot parcursul zilei.

– Paste cu legume fara amidon

Pastele nu sunt dusmanul siluetei daca le combinam cu ce trebuie. Avem nevoie de carbohidratii din paste pentru energia pe care ne-o ofera. In primul rand consumati paste din faina integrala, care au un continut mai ridicat de fibre. Apoi combinati-le cu legume fara amidon (sparanghel, rosii, varza, varza de Bruxelles, broccoli, conopida, ciuperci, dovlecei etc), deja exista amidon in paste. Fibrele si legumele fara amidon ne scapa de acumularea de grasime.

– Struguri rosii cu pepene galben

Un desert care impiedica acumularea de grasime – struguri rosii cu pepene galben: strugurii rosii au puteri mari antioxidante datorita resveratrolului, iar pepenele galben este un bun diuretic. Numai ca trebuie sa mai stiti ca fructele nu se consuma imediat dupa masa, ci la 2-3 ore dupa servirea mesei sau cu cel putin 30 de minute inainte de masa, pentru ca nutrientii sa fie corect absorbiti de organism. Combinate cu alte alimente fructele pot provoca probleme de digestie: gaze sau balonare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: