Cerealele integrale accelereaza metabolismul

contin fibre si te ajuta sa slabesti

cereale

Cerealele integrale fac parte din grupa carbohidratilor complecsi si sunt acele cereale (grau, ovaz, secara, orez salbatic, quinoa) nerafinate, care inca mai contin nutrienti de care depinde sanatatea ta si pe care nu ar trebui sa ii excluzi din dieta zilnica: fibre, vitaminele B1, B2, B3, B9, minerale: fier, magneziu, seleniu.


In contrast, cerealele rafinate, saracite de nutrienti in urma proceselor tehnologice, pot fi imbogatite, mai mult sau mai putin cu fier si vitamine B, dar nu vor contine nici urma de fibre.
Fibrele dietetice solubile si insolubile din cerealele integrale alaturi de vitaminele din complexul B cresc rata metabolismului bazal; circa 100 de calorii sunt arse zilnic in cazul in care inlocuiesti produsele din faina alba cu produse ce au la baza cereale integrale. Cu alte cuvinte arzi cam tot atatea calorii cat ai arde daca ai merge in pas vioi 30 de minute.

Mai mult decat atat: fibrele din cerealele integrale, pe langa faptul ca iti dau senzatia de satietate, conducand astfel la un consum mai mic de alimente, maresc pierderile de energie prin optimizarea tranzitului digestiv (scaunul zilnic), si au, in plus, efect de ardere si a altor calorii din alimentele digerate.

Alte beneficii aduse sanatatii de cerealele integrale


– tin sub control nivelul glicemiei din sange, ingreunand procesul de descompunere al amidonului;
– tin sub control nivelul colesterolului;
– asigura o buna circulatie a sangelui prin prevenirea formarii de cheaguri si astfel te protejeaza de bolile cardiovasculare;
– vitaminele din complexul B iti protejeaza sistemul nervos;
– previn digestia lenta si constipatia;
– mentin sanatatea sistemului osos prin contributia magneziului;
– intaresc sistemul imunitar prin constributia seleniului.

Ca urmare, parerea mea este ca un consum zilnic de cereale integrale te va ajuta intr-un mod relaxat si sanatos sa slabesti. Nu trebuie sa faci altceva decat sa inlocuiesti painea alba cu paine integrala, orezul alb cu orez brun sau salbatic, cerealele rafinate cu adaosuri de zahar de la micul dejun cu fulgii de ovaz, pastele din faina alba cu paste din faina integrala etc si n-o sa-ti para rau.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: