Cele mai importante surse de vitamina C din dieta zilnica

Legumele si fructele care contin aceasta vitamina

mic dejun portocale si alte fructe

Vitamina C este o vitamina hidrosolubila, ceea ce inseamna ca nu poate fi depozitata in organism, excesul zilnic fiind eliminat de rinichi. In acest caz alimentele bogate in vitamina C nu trebuie sa ne lipseasca nici o zi din dieta.


Ca si celelalte vitamine hidrosolubile, aceasta se distruge usor prin prepararea termica, prin congelare, prin procesare sau prin depozitarea precara a produselor proaspete; legumele si fructele trebuie pastrate la rece si ferite de lumina.
Specialistii in medicina recomanda drept cea mai buna sursa de vitamina C fructele si legumele proaspete inaintea suplimentelor fabricate.

Are un rol important in intarirea sistemului imunitar, in prevenirea infectiilor si in prevenirea bolilor cardiovasculare.

Este in acelasi timp si un puternic antioxidant, prevenind imbatranirea prematura a organismului.
Vitamina C este folosita ca adjuvant in tratarea multor boli grave precum: astmul, scleroza multipla, artrita reumatoida, unele cazuri de cancer, afectiuni ale intestinelor sau ale pielii.
Imbunatateste absorbtia fierului in organism, deci ajuta la combaterea anemiei.
Tot aceasta vitamina ajuta la regenerarea in organism a vitaminei E, cu rezultat in cresterea efectului antioxidant.


Se recomanda ca doza zilnica de vitamina C o cantitate de 90 miligrame pentru barbati si 75 miligrame pentru femei, cu specificatia ca fumatorii au nevoie de o doza cu 30-35% mai mare pentru a reduce impactul negativ al fumatului asupra sanatatii.

Sursele naturale de vitamina C sunt fructele si legumele proaspete.

Fructe:

– macese – 1000 mg/100 grame
– catina – 600 mg/100grame
coacaze negre – 200mg/100 grame
– capsune – 70 mg/100 grame
– portocale, lamai – 50mg/100 grame
– grapefruit – 40 mg/100 grame
– zmeura – 30 mg/100 grame
– afine, mure 15mg/100 grame
– visine – 12 mg/100 grame
– pepene galben, mere, caise, prune, piersici, pere, struguri.

Legume:

– patrunjel verde – 220 mg/100 grame
– ardei gras rosu – 150 mg/100 grame
– marar – 150 mg/100 grame
– hrean – 100 mg/100 grame
– varza – 65 mg/100 grame
– spanac, loboda – 60 mg/100 grame
– conopida, gulii – 50mg/100 grame
– salata verde, mazare, rosii, ridichi, fasole verde, dovleac, sfecla rosie.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: