Cele mai energizante si hranitoare alimente care nu ingrasa

Ce mananci si nu te ingrasi?

creveti decorticati si scoici

Cand te simti obosit si fara pofta de viata, cand ti se pare ca e imposibil sa incepi proiecte noi sau ca e greu sa le duci la bun sfarsit pe cele vechi, e clar ca organismul tau te avertizeaza ca ceva nu este un regula.


Nu te grabi sa inghiti vitamine sau alte stimulente din farmacii; mult mai sanatos este sa-ti revizuiesti regimul alimentar si sa treci la o dieta care te va ajuta in mod natural, nu numai fizic, ci si mental, sa te transformi intr-o persoana activa, cu putere de munca si optimista.

Iata cateva dintre alimentele cele mai energizante si hranitoare, bogate in vitamine si minerale, care, consumate chiar si in cantitati mici, iti vor ridica tonusul si pofta de viata.

– Mierea


Aliment suta la suta natural, constructiv, varianta sanatoasa a zaharului rafinat (marele dusman al sanatatii), mierea contine tot ce trebuie (vitamine si minerale), pentru dezvoltarea optima si refacerea organismului.

Mierea contine glucoza – sursa rapida de energie si fructoza, care asimilandu-se mai lent, este sursa de energie pe termen lung; pentru cei care fac sport este o sursa ideala de refacere a fortelor dupa efort, nu irita mucoasa aparatului digestiv, este bine suportata de toate organele, in special de rinichi.

– Ouale

Ouale, prin continutul bogat de proteine de cea mai buna calitate, grasimi sanatoase, nutrienti si minerale sunt o sursa importanta de vitalitate pentru organism si induc o stare de satietate de lunga durata.

In plus ouale au un rol important in buna functionare a creierului, datorita colinei pe care o contine galbenusul, o vitamina care impiedica degradarea acizilor grasi si a glucozei necesare functionarii optime a creierului.

– Ciupercile

Ciupercile sunt foarte hranitoare chiar daca au un continut caloric scazut. Ciupercile nu contin nici zahar, nici sare, nici grasimi, deci sunt foarte sanatoase si nu ingrasa. Au in schimb un continut bogat de antioxidanti, vitamine din complexul B, minerale, cel mai valoros fiind seleniu, stimulent important pentru buna functionare a creierului, fier, fosfor, cupru, potasiu.

– Crustaceele si molustele

Crustaceele (homari, creveti, crabi, raci etc) si molustele (stridii, midii, melci), contin proteine si substante nutritive, fier si vitamina A. Consumul de crustacee este benefic pentru controlul greutatii si in acelasi timp pentru energia pe care o aduce organismului. In plus, crustaceele sunt surse importante de zinc, mineral care stimuleaza functionarea pancreasului si regleaza nivelul de vitamina A in organism, si de seleniu, cu rol in producerea de anticorpi, reducerea actiunii toxice a unor metale (plumb, mercur) asupra organismului, reducrerea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare si cancerului.
Stridiile, in plus, sunt recunoscute unanim, ca fiind benefice in cresterea potentei masculine.

– Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt o importanta sursa de beta-caroten, transformata de organism in vitamina A, fibre si carbohidrati nedigerabili, care induc starea de satietate. Au proprietati antioxidante si antiinflamatoare. Consumul de cartofi dulci stimuleaza sistemul imunitar, imbunatateste metabolismul si poate preveni diabetul zaharat.

Atentie la preparare: indicele glicemic al cartofilor dulci este mult mai mare in cazul in care sunt preparati prin prajire decat daca sunt preparati prin fierbere si pot duce la cresterea greutatii corporale.

– Legumele

Legumele – varza, conopida, broccoli, spanac, rosii, ceapa, usturoi, praz, anghinare – bogate in fibre, vitamine si minerale, sarace in calorii si grasimi, aduc nenumarate beneficii sanatatii: intaresc sistemul imunitar, intaresc sistemul cardio-vascular, sistemul osos, ajuta la consolidarea sistemului muscular, reduc riscul de imbolnaviri de: cancer, Alzheimer si alte boli degenerative, diabet zaharat, accidente vasculare.

– Fructele

Fructele – afine, mere, cirese, smochine, kiwi, banane, rodii, grapefruit, ananas, prune – sunt surse bogate in zaharuri sanatoase, fibre, vitamine si minerale, au rol antioxidant, antiinflamator, ajuta la recupararea energiei dupa eforturi fizice sustinute, intaresc sistemul osos, reduc riscul imbolnavirii inimii, regleaza nivelul de insulina si de zahar, prevenind imbolnavirea de diabet zaharat.

– Condimentele

Condimentele, chiar daca sunt consumate in cantitati mici, sunt importante surse de energie, cu proprietati antiinflamatoare pentru organism si stimulatorii pentru metabolim. Ardeiul iute – subtiaza sangele si stimuleaza metabolismul, oregano – antiinflamator, ghimbirul – intareste imunitatea si lupta impotriva cancerului, mustarul – ajuta la dezvoltarea masei musculare, curcuma (turmeric) – anticancerigen, antiinflamator, protector al ficatului, amelioreaza durerile provocate de febra musculara si de afectiuni reumatismale, piperul – imbunatateste digestia, are efect antioxidant, energizant, si controleaza greutatea corporala prin capacitatea de a descompune celulele de grasime.

– Migdalele

Migdalele in stare cruda contin fibre, vitamine si proteine, calciu si fier. Nu contin carbohidrati, deci nu ingrasa, induc o stare de satietate de lunga durata. Au rol in intarirea sistemului osos, prevenirea anemiei, imbunatatirea memoriei, in cresterea numarului de globule rosii din sange, in scaderea nivelului de zahar din sange si in cresterea masei musculare.

– Ceaiul verde

Ceaiul verde este un puternic detoxifiant si are un rol important in controlul greutatii corporale, ajutand la arderea caloriilor. Consumul de ceai verde contribuie la pastrarea energiei pe parcursul zilei, la reglarea colesterolului si a tensiunii arteriale, stopeaza dezvoltarea celulelor canceroase, regleaza nivelul de zahar din sange, stimuleaza metabolismul, da rezistenta organismului, neutralizeaza actiunea radicalilor liberi, luptand astfel impotriva bolilor si a imbatranirii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: