Cele mai eficiente surse de proteine in lupta cu kilogramele

pentru slabire

supa crema de linte

Cand vrei sa slabesti, chiar daca nu esti adeptul dietelor hiperproteice (nici eu nu sunt, pentru ca nu ma pot lipsi de fructe si legume), trebuie sa recunosti ca proteinele iti sunt de mare ajutor. Proteinele transporta nutrientii in sange, ele stau la baza dezvoltarii si refacerii celulelor, tesuturilor, organelor, intregii structuri a organismului.


Proteinele nu te ingrasa. Te ajuta sa slabesti pentru ca:

– au cel mai mare efect termic;
– dezvolta masa musculara (consumator de calorii);
– pastreaza mai mult senzatia de satietate;
– accelereaza metabolismul.

Diferenta dintre alimentele bogate in proteine care ingrasa sau care te ajuta sa slabesti, o face tipul de grasimi pe care le contin acele alimente. De exemplu, carnea rosie este o sursa buna de proteine, dar are si un continut mare de grasimi saturate, grasimi care nu te ajuta sa slabesti, dimpotriva te ingrasa si iti mai produc si probleme cu colesterolul si sanatatea inimii.


Afla, deci, sursele cele mai eficiente de proteine care te ajuta sa slabesti:

– Pestele este cea mai buna sursa de proteine, cu cea mai scazuta cantitate de grasimi saturate, la care se adauga si vitamina D, calciul si fosforul.
Pestele cu carne alba – cod, salau, eglefin, chefal, este aproape total lipsit de grasime; somonul, sardinele, tonul, macroul sunt specii de peste gras, dar grasimile din peste sunt nesaturate (sanatoase), in mare parte de tip acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6, grasimi benefice pentru creier si inima.

– Ouale, contin cea mai pura proteina – albumina. Vitamina A, vitamina D, vitamina B12, vitamina B9 (acidul folic), calciul, acizii grasi omega 3, fac din ou un aliment complet si foarte valoros.

– Carnea alba de pui sau de curcan, contine un procent de proteine de circa 70-80%. Conditia este sa alegi carne slaba – piept, caruia sa-i inlaturi pielea si sa nu o prepari in ulei, ci la gratar, fiarta sau la aburi.

– Lactatele, in principal iaurtul grecesc natural si branza de vaci – pe langa proteine isi sporesc eficienta prin prezenta probioticelor si a calciului.

– Lintea contine pe langa proteine complete, fibre, molibden cu rol in detoxifiere si alte minerale esentiale, acid folic etc. Are un continut scazut de calorii si nici un strop de grasimi si tine in frau nivelul de colesterol.
Un rol important al boabelor de linte este acela ca incetineste eliberarea de zahar in sange, mentinand echilibrul glicemiei; concret mentin senzatia de satietate. La fel de eficiente sunt fasolea si mazarea, nautul.

– Ciupercile, o alta sursa vegetala de proteine, pot inlocui cu brio carnea; avantaj: nu contin grasimi si nici colesterol.

– Semintele de chia si quinoa, aduc pe langa proteine un plus de fibre, vitamine si acizi grasi omega 3.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: