Cele mai eficiente laxative naturale si rolul dietei

ce ar trebui sa mananci / ce te-ar ajuta

seminte de chia cu chefir facute chiar in aceasta dimineata

Constipatia, evacuarea rara (la intervale ce depasesc trei zile) si uneori dureroasa a continutului din intestine, poate fi doar ocazionala, dar se poate manifesta si pe perioade mai lungi de timp. Oricum ar fi, starea pe care ti-o creaza prin balonare, stomac greu si preaplin, crampe, dureri abdominale, gaze, flatulenta etc, nu este deloc placuta.


Folosirea frecventa a laxativelor fabricate nu indeparteaza cauza si pe langa faptul ca acestea pot crea dependenta prin lenevirea musculaturii intestinului gros, au si impact negativ asupra absorbtiei de calciu si vitamina D, ceea ce dauneaza grav sanatatii oaselor.

Rolul dietei:

Dieta are un rol mult mai important in evitarea disconfortului cauzat de constipatie. Exista alimente capabile sa actioneze ca laxative naturale, sa regleze tranzitul intestinal si sa elimine constipatia fara sa aiba efecte adverse.
La fel de adevarat este ca exista alimente care o pot accentua: orezul, alimentele cu continut ridicat de calciu, carnea, in special cea procesata, mancarea de tip fast-food, produsele de cofetarie si patiserie.


Iata ce te poate ajuta sa ai un tranzit normal:

– Semintele de chia

Semintele de chia sunt unul dintre cele mai eficiente laxative naturale. Au un continut foarte bogat de fibre solubile, care in contact cu lichidul formeaza un gel cu rol de stimulator al tranzitului intestinal. Le poti consuma dimineata in chefir, iaurt sau pur si simplu in apa.

– Prunele

Prunele proaspete, dar indeosebi cele uscate, care pot fi consumate sub forma de compot, sunt un alt laxativ natural cu actiune eficienta si rapida. Fibrele insolubile din prune hranesc bacteriile bune din intestinul gros si cresc productia de acid buric, un acid gras care stimuleaza miscarea intestinala si mentin sanatatea colonului.

– Semintele de in

Ca si semintele de chia, semintele de in puse in apa dezvolta un mucilagiu cu efect benefic in reglarea miscarii intestinale si combaterea constipatiei (deci un bun laxativ), datorita continutului bogat de fibre solubile.
Adauga apa intr-un pahar in care ai pus cateva linguri de seminte de in si lasa-le peste noapte. Dimineata, consuma continutul paharului. Gustul nu e prea placut, dar rezultatul este sigur. Poti imbunatati gustul cu un adaus de iaurt, chefir sau de suc de fructe proaspete.

– Uleiul de masline si el un laxativ natural

O lingurita de ulei de masline luata dimineata pe stomacul gol are efect de lubrifiant datorita grasimilor sanatoase pe care le contine.

– Leguminoase

Leguminoasele, fasolea in special, dar si mazarea, nautul, lintea, toate laxative, contin foarte multe fibre, despre care stim ca ajuta tranzitul intestinal.
Pentru a preveni producerea de gaze si balonare, fasolea trebuie sa stea in apa cateva ore sau o noapte intreaga inainte de fi pusa la foc, sa-i schimbi doua-trei ape dupa ce ai pus-o la fiert si sa bei multa apa dupa ce o consumi.

– Fructele de padure

Fructele de padure, pe langa bogatia de antioxidanti cu care ne prelungesc viata, contin si multe fibre, atat solubile cat si insolubile. Fibrele solubile, in prezenta apei, formeaza gelul care stimuleaza tranzitul, iar fibrele insolubile tranziteaza intestinele, conducand mai usor deseurile spre eliminare. Le poti consuma atat proaspete, in sezon, cat si congelate.

– Merele sunt un bun laxativ natural

Poti profita de beneficiile aduse sanatatii de consumul de mere in tot timpul anului. Si fara nici un fel de efecte adverse, poti consuma mere in fiecare zi. Contin un procent ridicat de pectina, o fibra insolubila, care numai prin simplul tranzit contribuie la detoxifierea organismului, la mentinerea sanatatii colonului, la evitarea constipatiei si a altor multe probleme ale sanatatii intestinale.

– Alimentele naturale bogate in magneziu sunt si ele laxative

Magneziul este un mineral cu rol important in functionarea digestiei si a carui carenta in organism poate cauza constipatia.
Consuma zilnic alimente care contin magneziu: legume cu frunze verzi, nuci, seminte, peste gras, avocado.
Concluzia ar fi ca fibrele, asociate cu un consum suficient de apa, sunt principalul mod de a preveni si trata constipatia. Insa, daca ai o dieta zilnica din care fructele si legumele nu-ti lipsesc si totusi constipatia te supara, te sfatuiesc sa ceri sfatul medicului. Poate fi simptomul unei afectiuni mai serioase.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: