Cele mai bune surse naturale de potasiu

un mineral important

bananele in dieta

Potasiul este unul dintre mineralele cele mai necesare in functionarea optima a organismului. Acesta, atunci cand este in raport corect cu sodiul, asigura echilibrul electrolitic din corpul nostru, normalizand ritmul cardiac, functionarea creierului si a muschilor.


Avem nevoie de 4,7 grame de potasiu in fiecare zi, pe care trebuie sa le asimilam din alimentatie. In caz contrar pot aparea palpitatii ale inimii, dureri de cap, oboseala pana la extenuare, stari depresive, deshidratare, umflare a tesuturilor.

Iata unde gasim cele mai bune surse de potasiu

– Avocado: are un continut bogat de potasiu – circa 1 gram pe fruct mediu, ceea ce il plaseaza in topul alimentelor-sursa. Are si alte calitati importante: este bogat in vitaminele A si E, in antioxidanti, in acid oleic (grasime mononesaturata, ca si uleiul de masline), proprietati care mentin nu numai sanatatea inimii, ci si frumusetea si fermitatea pielii.


– Cartofii si cartofii dulci: 100 de grame de cartofi contin circa 450 mg de potasiu, iar 100 g cartofi dulci – 340 mg. Cartofii dulci sunt insa mult mai bogati in vitamina A – un antioxidant deosebit de puternic, dar in acelasi timp sunt mai bogati si in zaharuri si calorii.

– Pestele gras: macroul, ansoa, heringul, dar in special somonul salbatic (600 mg potasiu la 100 g somon) sunt surse de potasiu care nu ar trebui pierdute din vedere, cu atat mai mult cu cat pestele ne pune la adapost inima si creierul de afectiuni grave – infarct sau atac vascular prin actiunea acizilor grasi omega 3. Si scoicile sunt o sursa bogata, ele ne ofera in plus fier si vitamina B12.

– Caisele uscate: Ne ferim de ele pentru ca au multe zaharuri si ne ingrasa, dar 100 g de caise uscate contin printre altele 1200 mg de potasiu. E drept ca daca mananci la o singura gustare 100 de caise uscate te alegi cu aproape 250 de calorii dintr-un foc. La fel si curmalele care iti aduc 500 mg de potasiu la 100 grame, dar si spre 300 de calorii, stafidele sau prunele uscate.

– Fasolea alba: este un superaliment. Contine proteine, fibre, zinc, magneziu, are indice glicemic mic, ajuta organismul sa slabeasca, este un bun detoxifiant. Este si o bogata sursa de potasiu – 100 de grame de fasole boabe contin 700-800 mg.

– Rodia: este fructul care, datorita antioxidantilor si al acestui mineral (o rodie medie asigura circa 12 % din necesarul zilnic de potasiu) scade nivelul de colesterol, previne afectiunile cardiace, reduce riscul de inflamatii.

– Bananele: 100 de grame contin 358 mg potasiu. In plus acestea contin antioxidanti de tip flavonoizi – scut impotriva radicalilor liberi, vitamina B6, vitamina C, fibre, cu un aport de numai 90 de calorii/100 g. In plus bananele ne imbunatatesc starea de dispozitie, grabesc vindecarea febrei musculare si ajuta la eliminarea surplusului de lichide din organism.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: