Cele mai bune surse de omega 3 pentru cine tine post

si proteine

seminte de chia cu chefir facute chiar in aceasta dimineata

La mine in familie nu tine nimeni post, dar avem zile cand nu mancam carne, nu fiindca ne-ar impune cineva anume, ci fiindca stim ca asa este sanatos. De exemplu nu combinam fasolea cu ciolan afumat (ar fi o combinatie neindicata intre doua proteine), varza o preferam pregatita cu multe rosii, morcovi si ardei capia, mazarea, la fel si asa mai departe.


Doua – trei zile pe saptamana, lipsa carnii, nu ne poate face decat bine, in sensul ca acumulam mai putine grasimi saturate, nu tocmai sanatoase si nici eficiente in dorinta de a ne mentine greutatea ideala.

Daca te-ai hotarat sa respecti integral postul Pastelui sau mare parte din durata lui, nu uita ca unii nutrienti nu pot fi sintetizati de organism decat din alimentele pe care le consumam. Acizii grasi omega 3 sunt unii dintre acestia si sunt esentiali pentru sanatatea inimii si a creierului. Pe buna dreptate sunt considerati esentiali: protejeaza si optimizeza activitatea inimii, tonusul muscular, tensiunea arteriala, micsoreaza riscul de ateroscleroza (boala arterelor), aritmie (bataile neregulate ale inimii), insuficienta cardiaca, infarct, atac vascular cerebral sau boli degenerative ale creierului.

Doza zilnica de acizi grasi omega 3 nu este aceeasi pentru toata lumea si nici specialistii nu au cazut de acord asupra unei cifre fixe in privinta ei, se vehiculeaza cifre de la 500 mg pana la 1,8 – 2 grame. In acest sens ar fi bine sa ceri sfatul medicului tau.
Cea ai buna sursa de acizi grasi omega 3 este pestele gras, care ar trebui consumat de cel putin doua ori pe saptamana. Ar mai fi suplimentele, dar nu ti le recomand decat ca ultima solutie.


Ai printre alimentele de post destule surse de omega 3, alimente pe care le poti consuma ca atare sau ca adaosuri la salate. Iata care sunt:

semintele de chia;
semintele de in;
semintele de canepa;
– leguminoasele – fasolea, in special;
– humusul (amestec de naut si tahini – pasta de seminte de susan);
– legumele crucifere – conopida, broccoli, varza de Bruxelles;
– algele si uleiul de alge;
– uleiul de masline;
– uleiul de rapita;
– nucile.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: