Cele mai bune legume cu frunze verzi – top 5

salata verde si rosie

De cate ori vorbim de o dieta sanatoasa, facem referire la legumele cu frunze verzi. Culorile legumelor si fructelor conteaza mai mult decat iti inchipui, in sensul ca iti dau informatii despre nutrientii pe care acestea ii contin. Portocaliu inseamna caroteni, violet – antioxidanti (antocianina), alb – antiinflamatori, rosu – licopen si antocianine etc.


Legumele cu frunze verzi sunt cele care contin cea mai mare concentratie si varietate de minerale – potasiu, calciu, fier, vitamine – A, D, K, C, B-uri, flavonoide, antioxidanti, proteine, apa si multe fibre. Sunt clasate pe primul loc in combaterea bolilor cronice, asigura o buna circulatie a sangelui, sanatatea inimii, a aparatului digestiv, sunt detoxifiante.
Pe langa toate astea, continutul redus de calorii propulseaza legumele verzi in topul celor mai eficiente alimente ce pot combate obezitatea.

Haideti sa vedem care sunt cele mai bune legume verzi:

– Varza kale


Face parte din familia cruciferelor. Calitatile ei extraordinare care o ridica pe locul intai in topul celor mai bune legume verzi, sunt cunoscute mai putin la noi, dar sunt apreciate de sute de ani in zona mediteraneana, fiind una dintre vedetele renumitei diete. Contine peste 40 de tipuri de antioxidanti, inclusiv flavonoide si carotenoide, acizi grasi omega 3, vitaminele A, C, E, K, magneziu, potasiu, zinc si alte minerale.
Varza kale sustine sistemul imunitar, digestiv, cardiovascular, are efect detoxifiant, regleaza coagularea sangelui, mentine sanatatea pielii, previne stresul oxidativ si intarzie procesul de imbatranire.
Din aceeasi familie, broccoli, varza, varza chinezeasca, varza de Bruxelles, sunt la fel de bogate in nutrienti esentiali pentru pastrarea sanatatii organismului, cat si a frumusetii pielii si corpului.

– Macrisul (nasturelul)

Macrisul are un scor foarte mare in topurile specialistilor, dar e foarte rar consumat, din pacate, in vremurile astea la noi. Il mai gasesti, rar, in piata, cules si adus de vreo batranica. Este bogat in fibre, vitaminele A si K, sustinatoare ale sanatatii ochilor si oaselor, antioxidanti (luteina si carotenoide), fier, zinc si alte minerale. Are puterea de a preveni diverse tipuri de cancer (colon, plamani, san, prostata). Se consuma crud, in salate pentru cele mai bune rezultate, dar se poate consuma si preparat termic.

– Spanacul

Spanacul este o leguma apreciata de multi dintre noi si usor de procurat. Este o sursa excelenta de vitamina K, vitamina care sustine sanatatea creierului si sistemului nervos, densitatea oaselor, previnind in acelasi timp calcifierea tesuturilor.
Cantitatea mare de vitamina A ne mentine pielea hidratata, ochii sanatosi si ne protejeaza mucoasele sistemului respirator, intestinal si urinar.
Contine fibre, fier usor asimilabil de organism, calciu, vitamina B9 (acid folic), flavonoide.

– Salata verde

Salata verde este un aliment ieftin, la indemana oricui, care nu ar trebui ignorat. Contribuie la hidratarea organismului, la controlul greutatii corporale, reduce problemele ridicate de retentia de apa, mentine oasele sanatoase, fiind o sursa buna de calciu.
Vitamina C aflata in cantitate destul de mare in salata verde, stimuleaza productia de colagen, care ne pastreaza pielea frumoasa si tanara. Si vitamina A contine salata, protectoare, la randul ei, a pielii si a sanatatii ochilor.
Salata verde contine si multe fibre care regleaza tranzitul si eliminarea toxinelor. Consumata la cina, te va ajuta sa dormi mai bine, are efect calmant datorita unui compus pe care il contine, numit lactucina, care ii da gustul putin amarui.

– Rucola

Rucola poate fi consumata ca salata sau adaugata la diverse preparate: omleta, sandwich-uri, smoothie-uri, supe etc. Nu ar trebui sa o ratezi; contine vitaminele A, C, K, B9, contine calciu, fibre, in timp ce numarul de calorii este foarte mic.
Este o sursa importanta de antioxidanti care intarzie simptomele imbatranirii, regleaza echilibrul acido-alcalin din organism, creand un mediu sanatos, are proprietati antiinflamatoare, contribuie la pastrarea nivelului de colesterol in limite normale si protejeaza sanatatea inimii.
Vitamina K reduce riscul de formare a cheagurilor de sange si a depozitelor de calciu, mentinand sanatatea sistemului osos.

Fiecare leguma din farfuria ta, indiferent de culoare, iti ofera sanatate si iti prelungeste tineretea.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: