Ce sunt antioxidantii. Alimente bogate in antioxidanti

Alimentatie sanatoasa

mic dejun portocale si alte fructe

Antioxidantii sunt substante care au rolul de a neutraliza actiunea oxidativa a radicalilor liberi asupra organismului, actiune distructiva, care consta in imbatranirea prematura a organismului si/sau in distrugerea lui prin afectiuni grave: boli cardiovasculare, boli degenerative sau cancer.


Nu ne putem feri de radicalii liberi; poluarea din aer, pesticidele din alimente, metabolizarea unor medicamente (transformarea lor in sunstante toxice in organism), sau pur si simplu unele procese normale din organism duc la aparitia radicalilor liberi. Ajutorul cel mai de pret in lupta cu radicalii liberi si cu alte cuvinte in intarirea sistemului imunitar, sunt antioxidantii.

Antioxidantii cei mai puternici sunt vitamina A si beta-carotenul, vitamina C, vitamina E, seleniul, flavonoidele si polifenolii. In general fructele si legumele viu colorate – rosu, mov, negru, dar si legumele verzi, au un continut bogat de antioxidanti.

Alimente care contin cei mai puternici antioxidanti


– Strugurii rosii si negri, vinul rosu (1 pahar pe zi) – contin resveratrol (polifenol) – unul dintre cei mai puternici antioxidanti. Resveratrolul controleaza depunerile arteriale si reduce riscurile de aparitie a bolilor cardiovasculare.
– Afinele de padure – bogate in vitaminele A, C, E, sunt printre fructele cu cea mare putere antioxidanta si de intarire a sistemului imunitar. Alaturi de afine sunt de mentionat si alte fructe de padure – coacazele negre, zmeura, murele.
– Usturoiul – sursa importanta de seleniu, cel mai important antibiotic natural.
– Ceapa rosie – contine vitaminele A, B, C si minerale, flavonoide si polifenoli.
– Fasolea rosie – cea mai bogata in antioxidanti dintre toate soiurile de fasole.
– Ciocolata cu procent mare de cacao – consumata cu masura, controleaza tensiunea arteriala.
– Merele rosii – contin o bogatie de vitamine, minerale si antioxidanti.
– Alimente bogate in vitamina A si beta-caroten – morcovi, varza, broccoli, rosii, spanac, dovlecei, caise, piersici, pepene galben, nectarine.
– Alimente bogate in vitamina C: citrice, ardei gras, broccoli, fructe de padure.
– Alimente bogate in vitamina E: cereale integrale, seminte, nuci, uleiuri de seminte, germeni de grau, ficat, legume cu frunze verzi.
– Alimente bogate in seleniu: crustacee, oua, carne de pui, carne rosie.
– Alimente bogate in acid lipoic (acidul care regenereaza vitaminele C si E): sfecla rosie, spanac, morcovi, cartofi, carne rosie, drojdie de bere.
– Alimente bogate in Coenzima Q10: uleiul de soia, alune, sardine, macrou, carne de vita si organe (inima, ficat, rinichi).


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: