Ce se intampla daca nu bei apa in timpul antrenamentelor

sticla apa plata

In timpul antrenamentului organismul are nevoie de hidratare chiar mai mult decat in perioadele de repaus. Efortul provoaca eliminarea de lichide prin transpiratie si exista un pericol mai mare de deshidratare.


Afla la ce te expui daca nu bei apa in timp ce lucrezi la sala.

– Nu pierzi grasime

In lipsa hidratarii oxigenul nu va fi suficient pentru a asigura buna circulatie a sangelui. Efectul va fi o mai slaba ardere a celulelor de grasime. Cantarul iti va arata o greutate mai mica, dar nu te bucura prea repede: ai eliminat mai mult din apa existenta in organism, decat din stratul de grasime.
Numai doua procente din lichidele pierdute sunt suficiente pentru a impiedica dezvoltarea masei musculare si pierderea de grasime.


– Randamentul antrenamentului scade

Lipsa consumului de apa in timpul antrenamentului iti scade nivelul de concentrare (si creierul sufera din cauza lipsei de apa), te oboseste mai repede si te poate impiedica sa-l duci la bun sfarsit. In plus, ii scade eficacitatea si rezultatele nu vor fi nici pe departe cele pe care le astepti. S-au facut studii care arata ca o deshidratare de cinci procente iti va reduce cu 30% calitatea si automat, eficienta antrenamentului. Vei fi nemultumit, epuizat si tentat sa renunti.

– Pot aparea probleme cardiace

Sangele contine 92% apa. Un procent scazut ii mareste densitatea si fluxul sanguin devine mai lent. Tensiunea arteriala creste, apar probleme in respiratie, iar inima, pusa si ea la grea incercare, va resimti efectele si iti va crea probleme.

– Nu elimini toxinele

Toxinele din organism sunt eliminate in mare parte ca urmare a activitatii ficatului si rinichilor. Transpiratia contribuie si ea la eliminarea unor sunstante toxice – metale grele, bisfenol etc. Efortul te poate ajuta sa elimini mai mult; daca te hidratezi corect, vei transpira mai abundent. In plus, scutesti de inflamatii vezica urinara si rinichii.

– Apar mai des crampe si dureri musculare

Febra musculara poate aparea oricum dupa un antrenament intens, dar va dura mai mult timp pana sa dispara, daca nu te hidratezi suficient. Rigiditatea musculara se poate accentua, iar crampele musculare pot fi mai dureroase si mai frecvente daca nu bei suficenta apa.

– Creste riscul retentiei de apa

Organismul uman este de departe cel mai complex mecanism. Simte lipsa de apa si isi ia masuri prin pastrarea depozitelor pe care le are; astfel apare retentia de apa cu umflaturi la picioare sau alte zone, pungi sub ochi si cearcane.

– Creste senzatia de foame

De multe ori nevoia organismului de apa este confundata cu foamea. Cu atat mai mult in timpul efortului depus la antrenamente. Vei avea o foame de lup dupa ce iti termini programul la sala daca nu te hidratezi constant.

– Imbatranirea prematura a pielii

Daca miscarea fizica ne ajuta sa avem pielea ferma si ne mentine aspectul tanar peste ani, nu acelasi lucru se intampla daca nu stimulam fluxul sanguin cu cantitatea necesara de apa pentru a functiona la parametri optimi. Hidratarea corecta in orice moment, este secretul frumusetii pielii.
Ar trebui sa-ti mai spun ca cea mai buna cale de hidratare la un antrenament obisnuit este apa. In nici un caz sucuri acidulate care te vor balona si te vor ingreuna. Chiar daca recurgi la o bautura speciala pentru sportivi, este indicat sa bei apa dupa ea. Nici cafeaua nu este recomandata in timp ce faci sport, are efect invers, este diuretica.

Nu iti poate spune nimeni cu exactitate cata apa sa bei; fiecare organism are cerintele lui. Cantitatea variaza intre unul-doi litri de apa, dar poate fi nevoie de mai putin de atat, in functie de gradul de efort pe care il depui si de temperatura incaperii unde te antrenezi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: