Ce rol are zincul in sanatatea organismului

Zinc in dieta zilnica

seminte de chia cu chefir facute chiar in aceasta dimineata

Chiar daca organismul contine o cantitate infima de zinc (2-3 grame) in comparatie cu alte minerale (calciu, fosfor), importanta acestui mineral nu este deloc neglijabila.


Sute de enzime ale corpului uman isi desfasoara activitatea benefica pentru noi, numai in prezenta zincului. Aceste 2-3 grame de zinc sunt prezente in oase, muschi, dinti, piele, ficat, creier, rinichi etc. In conditiile in care organismul nu poate crea depozite de zinc apare necesitatea ca el sa fie asimilat din dieta zilnica.

Iata ce depinde de prezenta zincului in organism:

– Metabolismul oaselor – lucreaza alaturi de calciu la cresterea si dezvoltarea sistemului osos.


– Expirarea dioxidului de carbon – oxigenul inspirat de noi se transforma, dupa ce parcurge fluxul sanguin in dioxid de carbon (CO2), care este eliminat prin expiratie. Enzimele care rezolva acest lucru depind de prezenta zincului.

– Contribuie la digestia proteinelor prin enzimele dependente de el.

– Contribuie, tot prin intermediul enzimelor la detoxifierea de alcool a ficatului.

Vitamina A isi desfasoara activitatea dependent de prezenta zincului in organism. In concluzie, zincul contribuie indirect la mentinerea frumusetii si tineretii pielii, la vindecarea mai rapida a ranilor, la sanatatea vederii, la intarirea sistemului imunitar si la lupta impotriva radicalilor liberi.

– Micsoreaza riscul de imbolnavire a prostatei.

– Contribuie la reglarea nivelului de zahar din sange si la functionarea normala a pancreasului.

– Micsoreaza riscul de aparitie a depresiei si, conform unora dintre cercetatori ar putea ameliora tulburarea cu deficit de atentie (ADHD).

– Unele studii au ajuns la concluzia ca zincul are importanta in procesul de apoptoza. Apoptoza sau moartea celulara programata, este procesul natural prin care celulele corpului uman, care nu produc anticorpi activi sunt eliminate. Este interesant de stiut ca, desi miliarde de celule sunt eliminate prin acest proces, numarul celulelor organismului uman ramane constant, ele reinnoindu-se. Imbatranirea prematura este rezultatul pierderii masive de celule fara putinta organismului de a le reinnoi, iar imbatranirea normala este rezultatul pierderii treptate a celulelor in timp, prin controlul genetic al apoptozei.

Pentru un adult se recomanda un consum de 0.2 mg zinc pe kg de masa corporala. Afectiunile ficatului, rinichilor, diareea, colita, tumorile maligne, alcoolismul, diabetul etc, pot duce la scaderea nivelului de zinc din organism.

Sursele cele mai bogate de zinc sunt: carnea, ficatul, ouale, stridiile, homarul, crabul, caju, nucile, semintele de chia, si mai putin leguminoasele (fasole, linte), spanacul, broccoli, varza si lactatele.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: