Ce poti face sa nu cresti in greutate o data cu varsta

dormi, fa miscare fizica, mananca proteine

salata cu proteine fasole si ciuperci

Putini dintre noi ne pastram greutatea, normal, cu mici fluctuatii, o data cu inaintarea in varsta. Motivele sunt mai multe si de inteles: facem din ce in ce mai putina miscare, somnul nu mai e acelasi, dormim mai putine ore pe zi, creste stresul, pricinuit in multe cazuri de diverse afectiuni care incep sa se faca simtite, imbatraneste si metabolismul, devenind mai lent.


Si cu toate ca mancam la fel ca altadata, sau poate chiar mai putin, kiogramele apar in plus pe noi cu fiecare an ce trece.

O cauza pe care poate n-o stiati a cresterii in greutate o data cu varsta este sarcopenia, afectiune de care nimeni nu este scutit si care inseamna reducerea masei musculare, mai exact a volumului si fortei muschilor scheletici. Masa musculara este arzatorul important al grasimilor din organism, iar sarcopenia nu face altceva decat sa inlocuiasca fibrele musculare cu grasime.

Reducerea masei musculare apare devreme, la 25-30 de ani, insa ritmul la inceput este mai lent, urmand sa creasca in timp, dupa varsta de 40 de ani, daca nu luati cateva masuri, sa-l incetiniti.


Ce trebuie sa faci pentru a evita pierderea masei musculare si ingrasarea, trei lucruri simple:

– Sa faci miscare fizica. De la o varsta nu prea mai poti sa o faci, daca nu esti obisnuit, daca nu ai facut-o constant incepand din tinerete. Dar ceva simplu tot poti face: sa mergi pe jos.
Mersul pe jos este recomandat cu caldura si pentru alte beneficii importante pe care ti le poate aduce: iti pastreaza sanatatea inimii, iti pastreaza sanatatea creierului si ii imbunatateste functia cognitiva, amelioreaza starea psihica, iti asigura o buna conditie fizica, iti pastreaza sanatatea sistemului osos.

Este un fel de miscare fizica ieftina si la indemana oricui; in pas alert sau in pas domol poate fi practicat chiar si de cei care au ceva probleme de sanatate si de cei la varste inaintate.

– Sa dormi suficient, adica incearca sa dormi 7-8 ore pe zi; la asta te ajuta si daca ai un program de viata ordonat, in care, important este sa respecti, ora de culcare, nu pierde orele dinainte de miezul noptii, de la 22 la 24 vei avea cel mai odihnitor somn.

– Sa consumi mai multe proteine. Proteinele au un rol important in dezvoltarea si mentinerea masei musculare. Nu trebuie sa fie neaparat de origine animala, poti consuma si proteine vegetale, dar nu exclude din alimentatia ta nici pestele, carnea, ouale si lactatele.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: