Ce meniu adopti cand practici sport

ce mananci inainte si dupa antrenamente

abdomen plat grasomega 2016

Meniul gresit, ales atunci cand te hotarasti sa faci sport, ar putea fi marele vinovat in cazul in care iti pierzi rabdarea asteptand rezultatele scontate si renunti cu gandul ca nu te ajuta sa slabesti sau sa-ti dezvolti masa musculara. Un meniu corect te va ajuta sa-ti imbunatatesti performantele, sa-ti maresti rezistenta muschilor, sa nu te simti terminat dupa antrenamente si sa te refaci in cel mai scurt timp dupa efort.


Vei putea ajunge aici daca vei echilibra in meniul tau carbohidratii (sursa principala de energie), proteinele (sursa principala de refacere a tesuturilor, inclusiv a tesutului muscular), grasimile (sursa de energie si cu rol important in procesele metabolice), toate de buna calitate.

In plus trebuie sa adaugi vitamine (de exemplu vitamina D contribuie la asimilarea calciului si intarirea sistemului osos) si minerale, importante in functionarea si rezistenta masei musculare: magneziu, calciu, potasiu, sodiu etc.

Ce mananci inainte de antrenamente


Ultima masa inainte de antrenement ar trebui sa fie la interval de 1-2 ore si ar trebui sa se rezume la o gustare: iaurt, cereale integrale, fructe, legume.
Masa principala se va servi inainte cu 5-6 ore inainte de antrenement, in cazul in care il faci seara si trebuie sa fie bogata si sa contina la alegere alimente ca: peste, carne slaba, branza, iaurt, paine, fructe, legume, cartofi copti, salate etc.

Imediat dupa antrenemente luati o gustare care sa contina carbohidrati, pentru recuperare mai rapida, iar la 2-3 ore, o masa compusa din proteine si carbohidrati, pentru refacerea glicogenului din muschi.

Hidratarea are aceeasi importanta in eficienta exercitiilor fizice, ca si alimentatia. Cand nu bei suficient lichid, cel mai bun fiind apa plata, poti avea surprize neplacute: crampe musculare, ameteli, imposibilitatea de a duce efortul pana la capat. Poti sa bei apa in orice moment: inainte, dupa sau chiar si in timpul antrenementelor. Un pahar de lapte consumat la final iti va aduce pe langa hidratare si un plus de proteine.

Alte cateva sfaturi

– Nu consuma inainte de antrenement alimente cu prea multe fibre; faptul ca raman mai mult timp in stomac te vor face sa te simti mai greu. Fibrele nu trebuie totusi sa lipseasca din meniul tau, dar alege alte momente ale zilei.

– Nu consuma inainte de antrenemente preparate cu care nu esti obisnuit; nu stii ce efect vor avea asupra digestiei tale.

– Nu iti imagina ca produsele bogate in zahar iti vor furniza mai multa energie, nu este de durata, alege carbohidratii complecsi cu eliberare lenta de zaharuri in sange.

– Nu abuza de alimente fast-food sau bogate in grasimi saturate si trans. Grasimile iti sunt necesare, dar tine cont ca exista grasimi bune si grasimi rele.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: