Ce mananc inainte de antrenamente si cu cat timp inainte

proteine, carbohidrati sau grasimi?

cardio slabire intr-o luna - 7 minute pe zi

Niciodata sa nu faci antrenementul fara sa mananci inainte – este o regula clara, unanim recunoscuta. Numai asa vei avea satisfactiile pe care le astepti. Iti vei imbunatati performantele, te vei reface mai repede dupa efort si iti vei putea dezvolta masa musculara.


Iata in ce fel te pot ajuta cele trei grupe de nutrienti esentiali: proteinele, carbohidratii, grasimile, sa te mentii in cea mai buna forma, in functie de genul antrenamentului.

– Antrenament intens de scurta durata de timp

Cand faci un antrenament scurt, dar intens, nu ar trebui sa consumi inainte, o cantitate mare de carbohidrati, chiar daca acestia sunt sursa de energie, mai ales daca vrei sa slabesti. Ai in organism depozite de glicogen, stocate in ficat si muschi, depozite care sunt suficiente pentru un antrenament scurt, chiar daca este intens. Altfel, glicognul neconsumat se transforma in celule de grasime.


Deci masa ta se va axa pe proteine, cu putine grasimi si putini carbohidrati.

– Antrenament de lunga durata, cu intensitate slaba

Daca obisnuiesti sa faci des antrenamente mai usoare dar mai lungi ca durata (de exemplu jogging in fiecare dimineata), grasimea devine combustibilul care iti va creste randamentul. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa scalzi masa dinaintea antrenamentului in grasimi, doar ca trebuie sa ai o dieta ceva mai bogata in grasimi decat in mod normal (circa 40-45% din dieta ta sa fie alcatuita din grasimi). Si nu de oricare, ci grasimi sanatoase – ulei de masline, peste, etc.

– Orice fel de antrenamente ai face, proteinele nu trebuie sa-ti lipseasca din maniul dinaintea antrenamentului. Prroteinele au rolul important de a-ti dezvolta masa musculara, de a te recupera rapid, de a-ti creste rezistenta si performanta.

Masa dinaintea antrenamentului ar trebui consumata cu 2-3 ore mai devreme, inainte de a-l incepe. Daca nu iti permite timpul, poti manca si cu o ora inainte, dar trebuie sa te rezumi la o masa mai usoara, care sa nu-ti creeze probleme de digestie, care sa contina totusi atat proteine cat si carbohidrati, dar fara grasimi.

O ceasca de cafea iti poate creste calitatea antrenamentului, daca o bei cu circa o ora inainte, pentru a avea timp sa-si faca efectul.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: