Ce mananc eu in ziua 2 de amidoane a dietei Rina

Alimente din grupa amidoanelor

ardei umpluti cu orez ceapa morcov vinete dovlecei

In acest moment ma aflu in cea de-a 18 zi a dietei Rina, adica in ziua de amidoane si cantarul imi arata ca am slabit pana acum 6 kilograme. Nu e putin pentru doar 17 zile de dieta, zic eu. Asa ca astazi iti voi povesti ce mananc de obicei in aceasta zi, dar si care sunt regulile acestui stil alimentar care te ajuta sa slabesti fara sa suferi.


Si in ziua 2 micul dejun este acelasi ca in fecare alta zi: la 30 de minute dupa cana cu apa calduta in care ai dizolvat o lingurita de miere si una de zeama de lamaie sau otet de miere poti bea o cafea sau un ceai neindulcite si sa mananci micul dejun despre care am scris detaliat aici: Dieta Rina – micul dejun si ziua de vitamine.

Alimente din grupa amidoanelor

Am observat ca in dieta Rina impartirea alimentelor dupa categorii este diferita de schema dupa care s-a ghidat Grasomega in perioada in care a tinut cura de slabire. Cuvantul “amidoane” nu exista in regimul lui, iar alimentele pe care le consum eu in ziua a 2-a si unele din cea de a 3-a zi ale dietei faceau parte fie din grupa carbohidratilor (cartofi, orez, painea etc), fie din grupa leguminoaselor (mazare, fasole, linte, naut etc). Poti afla mai multe de aici: Ce alimente nu combin niciodata.


In Rina insa, alimentele sunt grupate diferit, iar in ziua de amidoane pot fi consumate alimente ce contin amidon: cartofi, mazare, fasole, orez, hrisca, mei, soia, tapioca, fasole verde, linte, boabe de porumb etc. In general, la fel ca in ziua precedenta, cea a proteinelor, e bine sa se aleaga un singur aliment de baza din lista de mai sus, insa este permis amestecul din cel mult doua alimente cu continut ridicat de amidon, ambele insumand gramajul maxim admis la fiecare dintre cele doua mese principale: pranz si cina.

Pranzul si cina

Din nou, asa cum dicteaza regula primelor trei zile ale dietei Rina, atat la pranz cat si la cina se consuma acelasi aliment de baza (amidon, in cea de-a doua zi) si portia de la cina cantareste jumatatea celei de la pranz. Iata cateva exemple: din cantitatea de 500 grame de fasole boabe, pastai sau mazare fiarta se pot manca 300 g la pranz si doar 200 la cina, din 120 de grame de hrisca, orz sau quinoa cantarite nefierte se pot manca 80 g la pranz si 40 la cina, iar din 500 g de cartofi cantariti cruzi poti manca 300 g la pranz si 200 g la cina.

Desigur ca si in ziua de amidoane felul principal poate fi mancat impreuna cu legumele permise zilnic, din lista carora fac parte rosiile, castravetii, morcovii, varza, ceapa, usturoiul, sparanghelul, broccoli, conopida, ciupercile, dovleceii, pastarnacul, telina, ridichile, gulia, caperele, bamele, ardeiul iute, spanacul si altele. Le poti folosi pentru prepararea unei salate proaspete, le poti inabusi, le poti coace la cuptor sau pe gratar. Important este sa incerci sa limitezi consumul de ulei la o singura lingura pe intreaga zi si sa nu folosesti pentru asezonare altceva decat condimentele simple ca rozmarinul, cimbrul, boiaua, piperul etc. Ideea este sa mananci cat mai putin gras si sarat pentru a putea slabi frumos si sanatos.

La fel ca in ziua precedenta, adica in ziua proteinelor, dieta Rina permite sa consumi la pranz 300 ml de supa preparata din legumele permise zilnic si daca vrei neaparat poti manca si cel mult 40 grame de paine. Ideal este sa alegi intotdeauna painea neagra sau integrala.

Ce mananc eu in ziua de amidon a dietei Rina

In prima parte a regimului de slabit pe care l-am tinut in luna mai a acestui an, perioada despre care ti-am povestit in cateva cuvinte aici: Slabesc cu dieta Rina – introducere in povestea mea am invatat sa apreciez fiecare grup de alimente consumat in fiecare dintre cele patru zile ce se succed pana la atingerea telului final. Si am invatat sa stabilesc meniul fiecarei zile in functie de poftele pe care le am, in functie de cerintele celorlalti membri ai familiei mele (pentru care oricum gatesc zilnic), in functie de alimentele pe care le am in camara si in frigider, dar si in functie de timpul de care dispun.

In general insa, pentru ca tuturor ne plac in egala masura fasolea si mazarea, cumva se intampla ca cele doua alimente sa apara cel mai des pe masa in zilele de amidoane. Azi, spre exemplu, am gatit mazare cu morcov la cuptor. Eu urmeaza sa mananc cele 300 grame de mazare cu o salata de rosii castraveti si ceapa, iar ai mei o vor manca impreuna cu friptura de pui ramasa de la ziua de proteine pe care am avut-o ieri. Imi plac foarte mult si ardeii umpluti cu orez si multe legume (dovlecei, morcov, ceapa, ciuperci, vinete) si hrisca fiarta pe care o pot manca cu salate, legume coapte sau cu mancare de spanac, dar si piureul de mazare uscata care merge perfect cu rosii si ceapa tocate marunt. Iar uneori, cand nu prea am timp sau chef de mare gateala si ceilalti membri ai familiei prefera sa manance altceva, imi fac o supa simpla de tot din ceapa, morcov, usturoi, cartofi si mazare pe care o asezonez cu sare si piper si o mananc cu placere la pranz si cina. Nu stiu daca dieta Rina permite supa la cina, insa eu am slabit pana acum chiar si dupa zilele in care am mancat supa despre care ti-am vorbit.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: