Ce greseli pot reduce eficienta antrenamentelor

grasomega dupa 1 an de sport

Entuziasmul cu care incepem un program de antrenamente pentru slabire sau dezvoltare de masa musculara poate scadea brusc in momentul cand ni se pare ca rezultatele nu sunt vizibile in scurt timp. Lipsa de rabdare dar si o serie de greseli pe care le facem, vinovate de incetinirea formarii armonioase a corpului, sunt cele mai comune motive ale intreruperii antrenamentelor.


Afla ce greseli iti pot reduce eficienta antrenamentelor, facute la sala sau acasa:

– Nu ti-ai ales un instructor buc

E adevarat ca acum gasesti orice iti doresti pe internet. Dar, in cele mai multe cazuri este mult mai eficienta alegerea unui instructor bun. Asa cum in cazul dietelor de slabire rezultatele nu sunt aceleasi pentru toata lumea, nici antrenamentele nu pot fi general valabile pentru toti. Un indrumator specializat iti va da informatii utile in alegerea exercitiilor, durata lor in functie de genul de exercitii: cardio, greutati etc, grupurile de muschi pe care trebuie sa insisti, incalzirea ce trebuie facuta inainte, relaxarea muschilor dupa sedinte si multe altele.


– Arzi de nerabdare si exagerezi cu efertul depus

Crezi ca poti grabi lucrurile si faci antrenamente prea des, poate chiar zilnic. Vei obosi repede, rezistenta iti va scadea si nu vei avea puterea sa continui. Vor aparea febra musculara, crampele sau chiar accidentari mai serioase.
In paralel iti supui organismul unui stres in plus, care iti va ridica nivelul de cortizol, hormon care stimuleaza poftele si, ca urmare, cresterea in greutate. Odihna suficienta este unul dintre factorii indispensabili in reusita antrenamentelor.

– Nu ai o dieta adecvata

Cand faci sport trebuie sa ai si o dieta adecvata. O dieta hipocalorica nu te va ajuta, dimpotriva iti va pune bete-n roate. Cand esti hotarat pe antrenamente serioase, trebuie sa consumi un numar mai mare de calorii, care sa provina atat din proteine, cat si din carbohidrati si grasimi.
Asigura-ti mesele cu proteine slabe si de calitate, carbohidrati complecsi cu eliminare lenta de zahar in sange, grasimi mono si polinesaturate, care nu te ingrasa, dar iti ridica nivelul de energie de care organismul tau are nevoie in conditii de efort sustinut.
Exista si varianta sa mananci prea mult, in ideea ca la antrenament ai ars multe calorii si iti poti permite. Corect este sa fii informat in legatura cu numarul decalorii arse la un antrenament; de multe ori poti supraestima acest numar.

– Faci antrenamentele pe stomacul gol

Din lipsa de timp sau mergand pe ideea ca asa iti va fi mai usor, mergi sa te antrenezi pe stomacul gol. Iti va fi greu sa duci antrenamentul la capat, te vei simti obosit si lipsit de vlaga. Nu trebuie sa mananci chiar inainte de ora stabilita, ci cu aproximativ doua ore inainte.

Citeste si Ce mananc inainte de antrenamente si cu cat timp inainte.

– Nu te hidratezi corect in timpul antrenamentului

Regula este sa te hidratezi si in timpul antrenamentului. Apa plata este cel mai bun mijloc de hidratare. Bauturile cu electroliti, pe care unii dintre noi le cred mai eficiente au, de cele mai multe ori, zahar in continutul lor, ceea ce duce la un consum marit de calorii goale, care pe ansamblu au efect negativ asupra greutatii tale corporale, chiar daca pe moment iti ridica nivelul de energie.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: