Ce greseli de dieta te pot ingrasa cand esti vegetarian

calorii, proteine si grasimi vegetale?

bulz ou si carne

Stilul de viata vegetarian nu poate fi considerat o dieta de slabire. Dar unii dintre noi il adopta exact in acest sens, in ideea ca eliminand carnea si grasimile saturate vor pierde din surplusul de kilograme.


Cand urmezi o dieta fara carne sau alte produse provenite de la animale ai grija sa nu faci aceste greseli care iti pot da peste cap planurile de slabire:

– Consumi prea putine proteine

Proteinele sunt cele care iti dau cea mai de durata senzatie de satietate. E drept ca poti asimila proteine si din alimente vegetale – fasole, linte, mazare, soia, humus, seminte, nuci etc, dar nu toate contin intreaga gama de aminoacizi esentiali de care organismul are nevoie. Singurele proteine complexe, asemanatoare proteinelor de origine animala se afla in semintele de quinoa, pe care le poti adauga la diverse feluri de preparate – salate, supe etc.


– Consumi prea multe grasimi

Da, ai fugit de grasimi, dar si ca vegetarian poti cadea in plasa excesului de consum de grasimi. In ideea de a-ti pastra starea de satietate mai mult timp, iti vei completa mesele sau gustarile dintre mese cu seminte, nuci, migdale si alte fructe oleaginoase. Calitatile lor nutritive sunt importante pentru sanatate, dar aici e vorba de multe sute de calorii si multe grame de grasimi, pe care ti le pot aduce zilnic, in plus, fata de o dieta normala.

– Consumi prea multi carbohidrati

Poti simti nevoia sa inlocuiesti mai mult decat trebuie proteinele de origine animala cu carbohidrati. Acestia, fie simpli sau complecsi, fie amidoane, proveniti din paste, cartofi, cereale, orez, produse de panificatie din faina alba, iti aduc aceleasi dezavantaje: se digera mai repede, nu tin prea mult de foame, te obliga sa consumi mai multa mancare si maresc numarul de calorii pe care le vei consuma zilnic.

– Consumi alimente sarace in nutrienti dar bogate in calorii goale

Poti face gresala sa rontai de-a lungul zilei fel de fel de prostioare pentru a-ti astampara foamea: chipsuri, covrigi, biscuiti, sticksuri, in ideea ca sunt nimicuri nepericuloase, dar de fapt sunt calorii goale, fara nutrienti de baza, care nu-ti aduc nici un beneficiu nici sanatatii, nici siluetei, dimpotriva, iti vor aduce multe sute de calorii, multe kilograme in plus, dereglari de metabolism si dereglari ale florei intestinale.

– Consumi preparate sau semipreparate vegetariene

Preparatele vegetariene din restaurante sau semipreparatele vegetariene din supermarketuri nu te vor ajuta sa slabesti. Pot contine zaharuri, sosuri pline de grasimi si alte adaosuri nesanatoase si cu plus mare de calorii. Poti manca, de exemplu pizza vegetariana, dar numai daca o prepari in casa, altfel, te poti trezi cu peste 1000 de calorii asimilate la o singura masa din zi.

Mie personal, nu mi se pare prea usor sa urmezi o dieta vegetariana fara sa-ti privezi organismul de nutrienti care sa-i asigure functionarea optima. Cred ca cel mai bun lucru este sa consulti un specialist in nutritie, care sa-ti faca un plan de dieta.
Dieta vegetariana are avantajul ca scade riscul de hipertensiune, de boli cardiace, de diabet si chiar de cancer, dupa spusele unora. Dar in acelasi timp nu-ti poate asigura necesarul de vitamina B12, pe care o poti asimila in cea mai mare parte din produse de origine animala.

La capitolul carente se pot aminti si unele minerale precum fierul sau zincul sau acizii grasi esentiali omega 3, a caror sursa principala este pestele.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: