Ce este sistemul imunitar si cum il intarim

Imunitatea organismului

somon cu broccoli

Sistemul imunitar este un complex de procese care se desfasoara in organism intre diferite organe si substante, printre care maduva spinarii, vasele limfatice, globulele albe, factorii de ser din sange, pentru a invinge tot ce este daunator corpului uman.


Cu alte cuvinte este cel care lupta cu microorganismele vinovate de infectii si imbolnaviri. Un sistem imunitar care functioneaza optim are si rolul de a ne mentine tineri mai mult timp: de la aspectul pielii sau parului, pana la buna functionare a inimii, a ficatului, a plamanilor etc.

Cum intarim sistemul alimentar?

1. Alimentatia


– Proteinele sunt baza fortei acestuia. Cele mai bogate surse de proteine sunt alimentele de natura animala: ouale, carnea de curcan si de pui, pestele, lactatele, dar si soia, fructele oleaginoase (migdale, nuci, caju, fistic).

– Vitamina C are un rol foarte important intr-o imunitate puternica. Vitamina C, fiind hidrosolubila nu poate fi pastrata sub forma de depozite in organism, de aceea trebuie sa avem grija zilnic sa consumam alimente care o contin. Citricele, capsunile, zmeura, caisele, piersicile, dar si legume ca varza, ardeii grasi, spanacul, morcovii, sparanghelul etc, sunt surse bogate in vitamina C.

– Antioxidantii sunt cei care prin lupta impotriva radicalilor liberi ajuta sistemul imunitar sa-si faca datoria. Pestele gras, afinele si alte fructe de padure, strugurii si vinul rosu, merele, citricele, sfecla rosie, anghinarea, fasolea, morcovii, cartofii, mierea, cacaoa, ciupercile etc.

2. Alte moduri de intarire a sistemului imunitar la fel de importante

– Miscarea, de preferat in aer liber. Nu trebuie sa faci sport de performanta, dar cel putin 30 de minute pe zi de exercitii, mers cu bicicleta, inot, alergare sau pur si simplu mers pe jos te vor ajuta sa alungi grijile si stresul – dusmani ai imunitatii, cat si sa ai un somn odihnitor, factor important si el in intarirea organismului.

– Detoxifierea facuta din cand in cand ajuta la intarirea sistemului imunitar. O zi pe saptamana poti renunta la alimentele de origine animala in favoarea legumelor si fructelor. Printre cele mai bune alimente detoxifiante sunt: varza si legumele din familia ei – broccoli, conopida, varza de Bruxelles, usturoiul, sfecla rosie, spanacul, lamaile, merele, nucile, semintele de in, ceaiul verde.

– Hidratarea este si ea importanta in intarirea imunitatii. Apa plata si ceaiurile, ceaiul verde si ceaiul de echinaceea, sunt cele mai recomandate.

3. Evitati pe cat posibil

– Alimentele cu aditivi;
– Tratamentele cu antibiotice si alte medicamente luate dupa ureche;
– Excesul de substante chimice de curatat hainele si locuinta;
– Mediul poluat;
– Fumatul si alcoolul.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: