Ce este sindromul metabolic si ce consecinte poate avea

Organism rezistent la insulina

prajitura negresa

Sindromul metabolic, cunoscut si sub nunele de sindrom de rezistenta la insulina, se traduce printr-un cumul de dereglari ale functiilor metabolismului. Principala cauza care duce la aceste dereglari este, dupa cum arata si numele, rezistenta organismului la insulina.


Ce inseamna ca organismul este rezistent la insulina

Dupa ce mancam, pancreasul secreta un hormon: insulina, cu rolul de a directiona glucoza din sange spre celule, pentru a o transforma in energia necesara mentinerii in viata. In cazul rezistentei organismului la insulina, pancreasul este pus in situatia de a produce mai multa insulina, ceea ce declanseaza cresterea nivelului de trigliceride, colesterol rau marit, colesterol bun scazut, hipertensiune si obezitate.

In diagnosticarea sindromului metabolic se iau in calcul urmatoarele criterii, criterii ce au fost stabilite de catre organizatiile medicale internationale:


Grasimea abdominala masurata prin grosimea taliei: mai mare de 95 cm – la barbati si 80 cm – la femei;
– Tensiunea arteriala sistolica / diastolica mai mare de 130/85;
– Nivel de trigliceride mai mare de 150 mg/dl;
– Glicemie pe namancate mai mare de 100 mg/dl;
– Valoarea colesterolului bun (HDL) sub 50 mg/dl – la femei si sub 40 mg/dl – la barbati.

Cu numai trei dintre cele cinci criterii o persoana poate fi diagnosticata cu sindrom metabolic.
Dar pot exista si alti factori de risc:

– Sindrom de ovar polichistic;
– Diabet de tip 2 sau accident vascular cerebral in istoria familiei, steanoza hepatica nonalcoolica (ficat gras);
– Sedentarism, sindromul metabolic fiind considerat censecinta a unui mod de viata defectuos.

Consecintele acestui sindrom sunt foarte grave: bolile cardiovasculare (infarct si alte boli ale inimii, accident vascular cerebral), diabet de tip 2.

Fiecare dintre afectiunile care conduc la sindromul metabolic, se poate trata daca este diagnosticata in urma analizelor de laborator.

Pentru preventie foarte importante sunt dieta saraca in grasimi saturate, dulciuri rafinate, alimente procesate, dar bogata in fibre – legume si fructe proaspete, cereale integrale, produse din faina neagra sau integrala si sportul, minim 30 de minute de miscare fizica pe zi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: