Ce este o dieta sanatoasa si cum o poti adopta

pizza nepermisa in diete

O dieta sanatoasa este o dieta care sa contina, prin diversitate, toti nutrientii de care organismul are nevoie pentru a-si putea desfasura functiile; modul prin care il ajuti prin alimentele pe care le consumi sa-si indeplineasca mai usor aceste functii.


Inseamna sa respecti cat de mult posibil programul de masa, sa nu faci excese in ceea ce priveste cantitatea de mancare, sa nu elimini grupe de alimente.
Dieta sanatoasa este cel mai important factor in pastrarea sanatatii tale fizice si mintale, a longevitatii, a reducerii riscului de imbatranire prematura.

Tot dieta sanatoasa este si garantul mentinerii greutatii in limitele normale, fara fluctuatii periculoase, fara expunerea organismului la riscul de a nu functiona in conditii optime din cauza carentelor nutritionale.

Hai sa vedem cum poti adopta o dieta sanatoasa


– Stabileste o zi pe saptamana pentru cumparaturile alimentare principale si nu pleca fara o lista intocmita de acasa. Nu pleca la cumparaturi decat dupa ce ai mancat; cand ti-e foame ai tendinta sa iti umpli cosul cu cantitati mari de alimente, multe dintre ele, nesanatoase.

– Inlocuieste treptat, daca nu poti dintr-o data, produsele din faina alba (paine, cereale etc) cu produse din faina integrala. Organismul tau se va bucura de mai multe fibre, vitamine, fier, magneziu, zinc etc.

– Consuma cat mai putin zahar si produse care contin zahar. Verifica etichetele, nu este suficient sa te feresti numai de ceea ce intelegi prin dulciuri; foarte multe produse contin zahar, chiar si cele din rafturile cu produse dietetice.

– Consuma o treime din alimentele zilnice sub forma de proteine – oua, carne slaba, lactate, dar si proteine vegetale. Sunt cel mai bun mod de a-ti controla greutatea prin mentinerea masei musculare si a unui metabolism activ.

– Consuma numai ocazional carne preparata la gratar sau prajita; cresti riscul de imbatranire prematura si de aparitie a bolilor cardiace din cauza compusilor toxici, cei mai periculosi fiind AGE – produsii finali de glicare avansata.

– Nu asocia carnea decat cu legume. Si sa fie mai multe legume decat carne, au fibre, regleaza tranzitul, hranesc bacteriile bune din intestine, iti mentin sanatatea colonului si iti pastreaza greutatea corporala sub control.

– Intra cat mai rar, daca nu poti renunta definitiv, in restaurantele gen fast-food. Preparatele lor abunda in grasimi trans si alti aditivi la fel de periculosi.

– Incearca sa mananci cat mai multa mancare preparata cat mai simplu, in casa, pe cat posibil din ingrediente proaspete sau congelate. Renunta la produsele procesate si rafinate – sunt lipsite de nutrienti si bogate in aditivi nesanatosi.

Incepe masa cu o salata, este cel mai bun mod de a-ti pastra un nivel scazut de zahar in sange si de a nu te ingrasa.

– Nu elimina grasimile din dieta pe motiv ca te ingrasa. Organismul tau are nevoie de ele, alege grasimile bune.

– Mananca fructe, dar nu le consuma sub forma de sucuri.

– Bea apa suficienta si nu numai cand iti este sete; in momentele acelea organismul tau deja e in suferinta. Nu inlocui apa cu sucuri, sucurile imbuteliate sunt un mare pericol pentru sanatatea si greutatea ta corporala, din cauza continutului ridicat de zahar si arome nenaturale.

– Ai grija de sanatatea intestinelor; consuma alimente care iti hranesc bacteriile probiotice.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: