Ce este colesterolul , de cate feluri este – Exista si bun si rau?

HDL, LDL - cine depune grasimile si cine le curata

pizza cu de toate

Colesterolul este un anumit tip de substanta grasa, care se regaseste in sange si care este produsa in cea mai mare parte de ficat. Prezenta lui in limite normale, este necesara in organism, el participand la formarea membranelor celulelor si la producerea unor hormoni indispensabili sanatatii.


In exces, colesterolul se depune pe peretii interiori ai arterelor, se solidifica si formeaza placile de aterom, situatie in care arterele ingustandu-se, nu mai permit circulatia normala a sangelui. In cazul in care situatia se agraveaza, se poate bloca o artera ce transporta sangele catre inima si atunci se declanseaza infarctul sau atacul de cord, sau se poate bloca o artera ce transporta sangele la creier si atunci se declanseaza accidentul vascular cerebral.

Colesterolul este de doua feluri: HDL (lipoproteine cu densitate mare) – colesterolul bun si LDL (lipoproteine cu densitate mica) – rau.

LDL-ul este cel care depune grasimile pe peretii arterelor, HDL-ul este cel care curata si elimina aceste grasimi, impiedicand formarea placilor de aterom si ingustarea arterelor; important este ca in organism sa se pastreze echilibrul dintre cele doua.


Excesul de colesterol rau din sange se datoreaza fie unei mosteniri din familie, fie unei alimentatii bogate in grasimi saturate sau grasimi trans, specifice alimentatiei de gen fast-food, pe fondul lipsei de miscare fizica.

LDL-ul marit nu prezinta simptome; persoanele cu greutate corporala mai mare decat cea normala, supraponderale sau obeze sunt in pericol mai mare de a avea colesterolul marit, dar si persoanele subponderale pot fi supuse acestui pericol. Recomandarea medicilor este ca dupa varsta de 20 de ani sa recurgem la analize ale sangelui pentru a cunoaste nivelul colesterolului, la inceput la intervale mai mari de timp (4-5 ani), iar o data cu inaintarea in varsta mai des. Este important de stiut ca nu numai nivelul LDL-ului trebuie tinut sub control, ci si nivelul HDL-ului. La o persoana sanatoasa HDL-ul (colesterolul bun) reprezinta circa un sfert din totalul acestuia din organism.

Cum putem tine sub control colesterolul

– Mentinerea greutatii corporale in limite normale;
– Alimentatie bogata in fructe si legume;
– Consum de alimente bogate in acizi grasi omega – 3 si omega – 6;
– Inlocuirea produselor din faina alba cu produse din faina neagra sau integrala;
– Evitarea produselor din carne procesata;
– Evitarea consumului de carne grasa;
– Evitarea consumului frecvent de dulciuri;
– Evitarea consumului frecvent de alimente de tip fast-food;
– Evitarea prajelilor;
– Rarirea sau evitarea fumatului;
– Miscare fizica cel putin 30 de minute pe zi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: