Ce dieta adopt in functie de diverse probleme ale pielii

pepene rosu in curele de slabire

Cum nu avem toti norocul sa mostenim o gena prietenoasa cu pielea noastra, ne putem confrunta cu exces de sebum, piele grasa, acneica, uscata, pigmentata etc. Ce faci in cazul asta? Iti umpli trusa cosmetica la refuz cu creme; ca ai auzit o reclama, ca ti-a recomandat-o o prietena, ca ai citit undeva etc.


Unele sunt ineficiente, altele iti rezolva problema pe moment, altele pot avea efecte adverse, dar nici unele nu vor inlatura cauza. Fiecare tip de piele poate avea o cauza interna, pe care o dieta potrivita o poate ameliora mult mai eficient decat produsele aplicate local.

Brightside.me, iti recomanda cele mai bune alimente de inclus in dieta ta in functie de tipul de piele, conform studiilor unor dermatologi renumiti. Afla care sunt:

– Dieta pentru tipul de piele grasa


Un ten gras nu este prea atractiv pentru nimeni. In plus provoaca iritatii; bacteriile se simt mai bine si se inmultesc pe tenul gras. Cu cat vei folosi mai multe produse pentru inlaturarea stratului lucios de pe fata: creme, sapunuri acide si dure, tonice cu alcool sau acetona, cu atat productia de sebum va creste. Nici fondul de ten care iti ascunde problema pe moment nu te ajuta pe termen lung.

Dieta poate face asta: ai nevoie de un plus de vitamina A. Consuma zilnic alimente bogate in vitamina A: oua, morcovi, spanac, ardei gras, mazare, castraveti, fasole, varza, portocale, grapefruit, papaya, prune, caise, pepeni etc.
Inca ceva: consuma alimente cu indice glicemic scazut si evita-le pe cele cu indice glicemic ridicat, care stimuleaza functia glandelor sebacee, adica mai rar si mai putin zahar, produse din faina alba, cartofi, bauturi racoritoare, etc.
Alimentele cu indice glicemic scazut mai au si marele avantaj ca nu te ingrasa, ba dimpotriva te ajuta sa slabesti.

– Dieta pentru tipul de piele acneica

Acneea este specifica pielii grase; surplusul de sebum combinat cu celulele moarte, bacteriile si agentii poluanti din mediul extern, infunda porii si produc inflamarea pielii. Ca atare si in acest caz este recomandata o dieta saraca in alimente cu indice glicemic scazut. Dieta mediteraneana bogata in acizi grasi omega 3 antiinflamatori este ideala pentru prevenirea sau ameliorarea acneei. Ia-ti grasimile din uleiul de masline, nuci, seminte, peste, fructe de mare si consuma mai multe legume si fructe.

– Dieta pentru tipul de piele uscata

Pielea devine din ce in ce mai uscata o data cu inaintarea in varsta, dar problema se poate agrava si mai devreme, cauzata de factori externi: frig, vant, aer uscat si umiditate din incaperi, expunere excesiva la soare, igiena dusa la extrem sau interni: anemie, afectiuni cronice ale pielii etc. Stratul protector de sebum de la suprafata pielii este distrus si pielea nu mai poate pastra umiditatea necesara hidratarii.
O dieta imbogatita cu grasimi mononesaturate iti poate rezolva problema: avocado, nuci, migdale, arahide, dar si fasole, oua, macrou, somon, hering.

– Dieta pentru tipul de piele pigmentata

Petele maronii nu sunt numai semnul pielii imbatranite. Pot aparea si din cauza unor carente de vitamine, cel mai adesea fiind vorba de vitaminele B12, C sau E. Imbogateste-ti dieta cu citrice, capsune, rosii, bogate in antioxidanti capabili sa-ti elimine petele si sa-ti lase pielea curata.
Aspectul pielii cu tendinta de pigmentare se inrautateste in urma expunerii la soare. Consuma mai multe alimente care te pot proteja de razele ultraviolete: hrisca, varza, spanac, ananas, grapefruit, fructe de padure.

– Dieta pentru eliminarea cearcanelor

Ocazional, cu totii ne putem trezi dimineata cu cearcane la ochi, din cauza somnului insuficient si a oboselii. Dar cand ai tot timpul ochii incercanati pot fi si alte cauze: lipsa de hidratare, excesul de cafea, exces de indulcitori artificiali, intoleranta la lactate.
O alta cauza poate fi lipsa de fier in organism, pe care o poti repara consumand ficat, oua (galbenusul), linte, spanac, migdale, nuci, hrisca, fructe uscate, piersici, caise.

– Dieta pentru prevenirea ridurilor

Chiar daca nu-ti vine sa crezi, ridurile incep sa apara din jurul varstei de 25 de ani. Sunt fine, abia le observi, dar odata aparute nu poti face altceva decat sa le incetinesti evolutia. Zaharul, alcoolul si fumatul sunt cei mai periculosi factori ce duc la imbatranirea prematura a pielii. Antioxidantii sunt cei care o protejeaza si o mentin elastica, ferma si tanara. Legumele si fructele iti ofera cei mai multi antioxidanti; dintre ele se remarca usturoiul, ceapa, prazul, dovleacul, varza, conopida, broccoli, rosiile, macesele, nucile, semintele, afinele si alte fructe de padure.
Productia de colagen, care in mod natural scade o data cu varsta si de care depinde elasticitatea pielii, este stimulata in mare masura de vitamina C, dar si de acizii grasi omega 3, pe care ii gasesti in peste, avocado, nuci etc.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: