Ce beneficii aduce sanatatii uleiul de masline

Dieta mediteraneana si uleiul produs din masline

salata caprese cu ulei de masline

Uleiul de masline este ingredientul de baza al dietei mediteraneene. Se consuma de ani de zile in tari precum Grecia, Italia, Franta, Spania etc, Grecia fiind, conform unor sondaje, cel mai mare consumator de ulei de masline pe cap de locuitor.


Nenumaratele studii facute de catre oamenii de stiinta referitoare la componenta uleiului de masline au scos la iveala rolul important pe care acesta il are in buna desfasurare a unor procese complexe din organism si beneficiile importante pe care acest produs le aduce sanatatii.

Uleiul de masline este cea mai bogata sursa de acizi grasi mononesaturati (grasimi sanatoase), compusi fenolici (antioxidanti), vitamina A (beta-caroten), vitamina E. Toate aceste proprietati le regasim, in cea mai mare masura, in uleiul de masline extra virgin, prin faptul ca nu este un ulei rafinat, ci este un produs natural, cu nivel de aciditate echilibrat, obtinut prin presarea la rece a maslinelor, fara solventi si alti aditivi.

Iata ce efecte importante si benefice are uleiul de masline din dieta mediteraneana


– Prin actiunea puternic antioxidanta uleiul de masline incetineste imbatranirea. Beta-carotenul si luteina prelungesc aspectul tineresc al pielii, protejeaza sanatatea retinei si a globului ocular, intaresc dantura si sistemul osos. Mai mult decat atat, compusii fenolici, prin actiunea lor puternic antioxidanta si antiinflamatoare au un rol deosebit de important in prevenirea bolilor degenerative precum: Alzheimer, Parkinson, reumatisme degenerative etc.

– Protejeaza inima. Grasimile sanatoase din componenta uleiului de masline alaturi de antioxidanti previn cresterea tensiunii arteriale, scad numarul de trigliceride si nivelul de colesterol rau (LDL) din sange. Previn depunerea acestuia pe peretii vaselor sanguine, pastrandu-le elastice. In acest fel este usurata activitatea inimii si este micsorat riscul de aparitie a infarctului si accidentului vascular cerebral.

– Micsoreaza riscul de aparitie a cancerului de piele cauzat de expunerea la razele ultraviolete si de actiunea radicalilor liberi. Micsoreaza riscul de imbolnavire a fumatorilor de cancer pulmonar. Micsoreaza riscul de aparitie a cancerului de prostata.

– Datorita nivelului echilibrat de aciditate stomacul tolereaza foarte bine uleiul de masline; sunt studii care sustin ca ar putea contribui la prevenirea cancerului intestinal, stomacal, esofagian.

– Micsoreaza riscul de aparitie a calculilor biliari prin stimularea bilei si a pancreasului.

– Risc mai mic de depresie. Unele studii au relevat faptul ca riscul de aparitie a depresiei este mult mai mic printre persoanele care consuma frecvent ulei de masline evitand, astfel, consumul de grasimi trans, prezente in preparatele de tip fast-food si produsele rafinate de patiserie-cofetarie.

– Accelereaza metabolismul si nu ingrasa. Uleiul de masline contine compusi care accelereaza metabolismul, grabesc arderea caloriilor si chiar scad pofta de mancare, motiv pentru care este recomandat in majoritatea dietelor de slabire.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: