Ce alimente mentin ficatul sanatos

Grapefruit

Multe si variate sunt functiile si responsabilitatile ficatului. Nu are pic de liniste. Orice aliment mananci, dupa ce este digerat, trece si prin ficat unde sufera modificari pentru a ajunge sa hraneasca tesuturile.

Ficatul se ocupa de metabolizarea proteinelor, glucidelor, grsimilor, neutralizeaza substantele toxice, purifica sangele, este sursa noastra de minerale si vitamine pentru perioadele cand ne lipsesc din alimentatie, ne ofera chiar si sange din depozitul personal, in momentele de criza.

Ajuta-l si tu cu alimente care sa-l pastreze in forma optima. Afla care sunt alimentele care mentin sanatatea ficatului.

– Cafeaua:

Reduce riscul de steatoza hepatica (acumulare de grasimi in ficat) si creste volumul antioxidantilor care il protejeaza de cancer.

– Ceaiul verde:

Ca si cafeaua, ceaiul verde reduce riscul de ficat gras non-alcoolic si contine antioxidanti capabili sa lupte impotriva stresului oxidativ.

– Usturoiul:

Este un stimulent pentru ficat (intensifica fluxul sanguin), ii usureaza munca prin faptul ca ii este aliat in eliminarea toxinelor din organism si il regenereaza.

– Fructele de padure:

Foarte bogate in antioxidanti de tipul antocianinelor, fructele de padure intens colorate – afine, mure, smeura, contribuie la regenerarea ficatului. Antocianinele sunt dusmanii de temut ai cancerului si a altor inflamatii din organism, pentru ca stimuleaza si productia de glutation – antioxidant produs de organism, care intareste sistemul imunitar.

– Pestele gras:

Heringul, somonul, sardinele, macroul, ansoa, contin acizi grasi omega 3, antiinflamatori, grasimi sanatoase, care scad riscul de steanoza (ficat gras) si mentin un nivel ridicat de enzime prietenoase in ficat.

– Uleiul de masline:

Grasimile nesaturate din uleiul de masline, ca si cele din peste, reduc daunele cauzate de stresul oxidativ si stimuleaza si imbunatatesc functiile ficatului.

– Nucile si migdalele:

Sunt benefice sanatatii ficatului tot datorita grasimilor nesaturate. In plus, contin antioxidanti cu rol important in reducerea inflamatiei, unul dintre ei fiind vitamina E.

– Strugurii:

Strugurii, inclusiv semintele de struguri au efect detoxifiant, astfel incat usureaza munca ficatului. In plus, sunt bogati in antioxidanti care reduc riscul de inflamatie si regenereaza celula hepatica, grabind vindecarea eventualelor leziuni.

– Grapefruit:

Contine doi antioxidanti – naringin si naringenin, importanti pentru protejarea de leziuni a celulei hepatice si capabili sa impiedice acumularea de grasimi in ficat.

– Alte fructe si legume:

Produsele vegetale, naturale si proaspete fac bine sanatatii in general, deci si ficatului. Cele mai importante pentru el sunt: avocado, sfecla rosie, broccoli, morcovii, legumele cu frunze verzi, bananele, lamaile, pepenii, papaya.

Si pentru ca se apropie sarbatorile de iarna, cu mese abundente, care pun ficatul la grea incercare, trebuie sa-ti amintesc si ce alimente in exces ii pot dauna:
– Alimentele prajite, bogate in grasimi saturate (carne grasa si produse procesate din carne, maioneze etc);
– Alimente fast-food, chipsuri, snacks-uri etc;
– Exces de zahar, prajituri, placinte, fainoase, cereale;
– Exces de alcool.

Sursa: https://www.medicalnewstoday.com

Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: