Ce alimente consumam iarna pentru intarirea sistemului imunitar

alimente de iarna pentru un organism puternic

migdale crude

Sistemul imunitar este un ansamblu complex de procese care implica mai multe organe si substante din corpul uman cu rolul de a-l apara de virusuri, bacterii patogene si alti dusmani ai sanatatii, cu alte cuvinte, cu rolul de a-l apara de boli. In mare, celulele sistemului imunitar sunt celulele T, care actioneaza direct impotriva atacatorilor, celulele B, care produc anticorpii si celulele fagocitare, care curata resturile ramase dupa distrugerea tesuturilor afectate.


Un sistem imunitar puternic ne asigura sanatatea si starea de bine generala a organismului pana la varste inaintate. Pe langa odihna, miscare fizica de intensitate medie (eforturile intense si lungi ca durata pot slabi organismul), alimentatia are un mare rol in intarirea si mentinerea unui sistem imunitar capabil sa ne mentina sanatosi.

Iata ce alimente trebuie sa consumam pentru intarirea organismului, in perioada de iarna:

– Alimente bogate in vitamina D


Soarele este cel care alimenteaza organismul cu vitamina D, in lipsa careia calciul nu este absorbit. Dar vitamina D are un rol major si in functionarea optima a sistemului imunitar: celulele T nu sunt activate in lupta lor impotriva agentilor patogeni decat in prezenta vitaminei D. In conditiile in care iarna soarele ne vede mai rar este necesar sa suplimentam prin alimentatie cantitatea de vitamina D. Astfel vom consuma mai mult peste gras (macrou, ton, somon, sardine), ficat, oua, ciuperci, cereale integrale, lactate.

In plus pestele contine acizi grasi omega 3 si omega 6, esentiali pentru activitatea celulelor sistemului imunitar.

– Alimente bogate in vitamina A, pe care le putem consuma iarna

Vitamina A, antioxidant puternic, numita si vitamina antiinfectie are un rol important in imbunatatirea activitatii sistemului imunitar: activeaza anticorpii si mentine sanatatea mucoaselor din plamani, piele, intestine etc, tesuturi care opresc patrunderea agentilor patogeni in organism. Vitamina A se prezinta in doua forme: retinol care se gaseste in alimente de origine animala – ficat, oua, peste si betacaroten care se gaseste in legume si fructe colorate in galben, portocaliu, rosu: morcov, ardei gras, rosii, dovleac, sfecla rosie, cartofi dulci, ardei iute, piersici, caise, rodii, grapefrut, prune etc.

– Alimente bogate in vitamina E

Vitamina E are un rol important in activitatea celulelor T si B, componente ale sistemului imunitar si micsoreaza riscul de aparitie a bolii degenerative Alzheimer. Alimentele bogate in vitamina E pe care le gasim in perioada de iarna sunt: varza, semintele de floarea soarelui si migdalele crude, mustarul, maslinele, broccoli, rosiile, papaia.

Vitaminele A, D si E sunt vitamine liposolubile, asa ca un consum moderat de grasimi sanatoase, din peste, avocado, seminte crude de in si floarea soarelui, fructe oleaginoase, fasole, etc, este benefic sa faca parte din dieta de iarna.

– Alimente bogate in probiotice

Probioticele sunt microorganisme, bacterii bune, care traiesc in flora intestinala, ce pot fi considerate adevarate antibiotice naturale. Varza murata, castravetii murati, iaurtul, chefirul, soia, branza de vaca fermentata contin probiotice capabile sa rezolve problemele digestive si sa creasca imunitatea organismului.

– Alimente bogate in antioxidanti

Antioxidantii sunt cei care prin lupta impotriva radicalilor liberi ajuta sistemul imunitar sa-si exercite functiile de aparare a organismului.
Printre cei mai puternici antioxidanti sunt alimentele bogate in vitamina C (citrice, ardei gras, borccoli, varza, rosii etc), usturoiul care contine seleniu, anghinarea, merele rosii, vinul rosu, fasolea rosie.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: