Ce alimente bogate in grasimi trebuie sa mancam

rolul lor in diete

salata quinoa branza feta rucola masline

Grasimile fac parte din grupul celor trei nutrienti esentiali pentru ca organismul sa functioneze la cote optime, alaturi de proteine si carbohidrati. Acum cativa buni ani erau catalogate ca alimente daunatoare sanatatii. Poate si tu ai ramas cu teama obsesiva ca grasimile ingrasa, ca te imbolnavesc de inima, ca iti scurteaza viata. Nimic mai fals, daca te rezumi la un procent de grasimi de 35-40% din dieta si daca stii ce grasimi sa alegi si pe care sa le eviti.


Afla cat de important este rolul grasimilor in organism:

– reprezinta o sursa pretioasa de energie;
– fiecare celula are nevoie de grasimi in structura ei;
– creierul este format in mare parte din grasimi;
– hormonii au grasimi in structura lor;
– regleaza temperatura corpului;
– asigura absorbtia vitaminelor liposolubile (A, D, E, K);
– acizii grasi esentiali pe care organismul trebuie sa ii asimileze din alimentatie, pentru ca nu-i poate produce, sustin activitatea sistemului nervos.

In plus, grasimile iti instaleaza mai repede starea de satietate si pentru mai mult timp, incetinesc digestia carbohidratilor si te ajuta sa-ti pastrezi greutatea corporala.


E adevarat ca sunt grasimi bune si grasimi rele. Simplu vorbind, grasimile saturate sunt grasimi rele, in timp ce cele nesaturate sunt bune.
In realitate nici grasimile saturate nu sunt chiar atat de rele, daca le consumi cu moderatie si daca provin de la animale crescute in mod natural. Devin periculoase prin oxidare, prin incalzire si prin hidrogenare.

Grasimile care aduc mari beneficii sanatatii sunt totusi, cele nesaturate – mononesaturate si polinesaturate, adica acizii grasi omega 3 si acizii grasi omega 6.
Afla ce alimente bogate in grasimi sanatoase ar trebui sa mananci mai des:

– Nucile – sunt una dintre cele mai bune surse de grasimi sanatoase in combinatie cu proteine, fibre, antioxidanti, vitamine, minerale – reduc pofta de mancare si controleaza greutatea, previn bolile cardiovasculare si diabetul, stimuleaza puterea de concentrare, mentin sanatatea si frumusetea pielii. Consuma-le crude, fara sare si nu depasi 30-50 de grame zilnic; au destul de multe calorii.

– Pestele gras – somon, sardine, ton, macrou, hering, halibut – sursa de acizi grasi omega 3 antiinflamatori cu rol in protectia creierului si inimii. Mananca doua-trei portii pe saptamana. Alege peste salbatic, evita-l pe cel de crescatorie; nu are nici o valoare, ba chiar iti poate face rau.

– Ouale – albusul e o sursa importanta de proteine, dar nutrientii cu cele mai mari beneficii pentru sanatate sunt in galbenus: grasimi nesaturate in cantitate dubla fata de cele saturate, lecitina, vitamina D, toate vitaminele complexului B, minerale esentiale: calciu, fier, fosfor, zinc, magneziu, etc. Sustin creierul, sistemul nervos, sistemul muscular, ficatul in bunul mers al functiilor. Sunt ideale pentru micul dejun; mentin starea de satietate mult timp si reduc poftele pentru alimente nesanatoase.

– Avocado – doua treimi din grasimile continute de avocado sunt grasimi mononesaturate, antiinflamatoare, capabile sa previna diabetul, bolile inimii si cancerul. Din avocado mai asimilezi fibre, vitamina E, vitamine din complexul B si potasiu, care iti regleaza nivelul tensiunii arteriale, mai mult decat din banane. Si sanatatea vederii are de castigat, avocado contine luteina, benefica sanatatii ochilor. Compusii antioxidanti din avocado intarzie imbatranirea pielii si parului, mentinandu-le prospetimea si supletea.

– Semintele de canepa – sunt o sursa importanta de acizi grasi omega 3 si omega 6, de proteina de cea mai buna calitate, continand toti toti aminoacizii esentiali. Vreau sa spun ca sunt ideale pentru vegani sau pentru cei care nu agreeaza prea mult carnea. In plus, contin magneziu, fosfor, zinc, fier, importante pentru sanatatea oaselor si pentru intarirea sistemului imunitar.

– Carnea de oaie – grasimea saturata din carnea de oaie poate fi mai sanatoasa decat acizii grasi omega din somonul de crescatorie. Este mult mai mica probabilitatea ca oaia sa fie hranita artificial. Preparata la cuptor cu usturoi si ierburi aromatice, carnea de oaie tanara si mai slaba, este un deliciu. Nu se digera asa de grau precum carnea de miel si este o buna sursa de proteine, zinc, fier, vitamine din complexul B.

Alte alimente bogate in grasimi sanatoase sunt: seminte de in, seminte de chia, masline, uleiul de masline.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: