Cateva sfaturi daca vrei sa ai o digestie buna

naut - fibre si putine grasimi

Durerile de stomac, arsurile, refluxul, crampele, constipatia, diareea, balonarea etc sunt semne ca digestia ta nu functioneaza bine. Sunt neplacute si-ti pot crea disconfort, chiar daca sunt ocazionale, dar in momentul in care revin des, ar trebui sa iei masuri pentru ca pot crea complicatii.
Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa ai o digestie buna.


– Consuma cat mai putine alimente procesate

Cel mai bun lucru ar fi sa consumam numai alimente naturale, proaspete, intregi, pe care sa ni le preparam acasa. Stiu ca nu se poate, dar putem sa rarim mesele la restaurante fast-food, consumul de mezeluri, de sucuri si alte produse preparate sau semipreparate. Grasimile trans, indulcitorii artificiali, zaharul, aditivii alimentari pe care le contin, provoaca dezechilibre ale bacteriilor florei intestinale si cresc riscul de boli digestive.

– Cel mai important stimulent al digestiei – fibrele


Fibrele, cele insolubile, in mod special, iti mentin sanatatea sistemului digestiv, previn constipatia si iti curata intestinele. Le gasesti in varza, conopida, varza de Bruxelles, morcovi, mere cu coaja, cereale integrale.

– Hidrateaza-te suficient

Apa, ceaiurile, sucurile naturale din legume si fructe neindulcite, sunt cele mai sanatoase lichide pe care le poti consuma pentru a te hidrata. Nu in timpul mesei sau imediat dupa ce ai mancat, pentru a nu ingreuna digerarea alimentelor, prin diluarea acizilor din stomac, care asigura acest proces.

– Mananca incet si mesteca bine

Alimentele bine mestecate ajuta enzimele sa le digere mai lejer, iar stomacul urmeaza sa aiba o sarcina mai usoara. In plus, cand mananci incet mananci cantitati mai mici de mancare; mesele prea abundente iti pun stomacul la incercari grele.

– Atentie la condimente

Condimentele stimuleaza sucurile intestinale si ajuta digestia, dar nu exagera cu ardeiul iute, piperul sau alte condimente tari. Rozmarinul, chimenul, ghimbirul, mararul, patrunjelul, dafinul, oregano, sunt, in schimb, foarte eficiente in transformarea unei digestii lente intr-una normala.

– Redu aciditatea din stomac

Mai putin tutun si mai putin alcool, vor reduce nivelul de aciditate din stomac. In schimb creste consumul de alimente alcaline pentru a mentine echilibrul pH-ului in organism.

– Nu fii sedentar

O plimbare dupa masa face minuni pentru digestie, stimuleaza tranzitul. Sportul, pe langa alte multe beneficii pe care le aduce sanatatii, contrinuie si la reducerea stresului, stres care are o influenta negativa majora asupra digestiei si sanatatii intestinelor.
Din experienta proprie va spun: nu mancati cand sunteti nervosi, furiosi, tensionati; luati o pauza, plimbati-va, respirati, linistiti-va si numai atunci asezati-va la masa.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: