Cate mese trebuie sa mancam pe zi – mituri desfiintate

Pentru mentinerea greutatii

pizza nepermisa in diete

Pofta vine mancand. E o vorba veche si poate adevarata; de cate ori nu ne-am indemnat astfel copiii cand refuzau mancarea la ora stabilita de noi. Cam acelasi lucru se intampla si atunci cand ni se spune cate mese ar trebui sa mancam pe zi, subiect foarte controversat de altfel, in ultima vreme.
Iata cateva mituri pe care stiinta le-a demontat:


– Micul dejun te ajuta sa slabesti

Nu, micul dejun nu ne ajuta in nici un fel sa slabim. Nu da nici un imbold metabolismului si nu ne ajuta sa ardem mai repede caloriile. Nu este un fapt dovedit stiintific.
Teoria spune ca micul dejun reduce riscul de a deveni obezi, in sensul ca vom putea sa facem alegeri mai sanatoase de alimente pentru urmatoarele mese ale zilei.

– Mesele mici si dese cresc rata metabolismului, numarul de calorii arse


Ideea este ca prin digestia unei mese organismul consuma niste calorii. Insa numarul de calorii arse depinde de cantitatea si efectul termic al alimentelor consumate. Metabolismul functioneaza in acelasi mod la aceeasi cantitate de alimente chiar daca este repartizata in 2 mese sau in 4 mese.

– Mesele mici si dese regleaza nivelul de zahar din sange

Este adevarat ca o masa abundenta creste mai mult nivelul glicemiei in sange, dar studiile au dovedit ca cei care consuma cantitati mai mari de alimente la intervale mai mari de timp, sunt, in general, persoane cu nivelul de glicemie mai scazut decat cei care consuma mese mici si dese.
In paralel, expertii sustin ca mesele mai bogate, servite la intervale mai mari de timp, dau o stare de saturatie mai consistenta decat daca se impart aceleasi alimente in mese mici.
Pentru echilibrarea nivelului de zahar din sange, mai important este ca in prima jumatate a zilei sa consumam cele mai multe calorii, urmand ca dupa-amiaza si seara, sa reducem numarul lor, prin mese mai usoare.

– Postul intermitent scade masa musculara

Postul intermitent, genul de diete 16:8, 5:2 etc, nu incetineste metabolismul si nu scade masa musculara, cum se crede, decat daca infometarea se intinde pe o perioada lunga de timp.
Studiile recente arata ca postul intermitent ar avea beneficii pentru sanatate: scaderea rezistentei la insulina, scaderea nivelului de zahar din sange si chiar incetinirea procesului de imbatranire. Postul, impreuna cu miscarea fizica, stimuleaza procesul de autofagie – proces prin care organismul scapa de celulele moarte sau bolnave, elimina deseurile si toxinele, reducand in acest fel riscul de inflamatie si optimizand functionarea organelor.

Sursa: https://www.healthline.com


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: