Carnea de miel – cand e benefica sanatatii si in ce cantitati

proteinele din miel

miel la tava scos din cuptor

Traditia noastra spune ca pe masa de Paste mielul trebuie sa ocupe locul de frunte. Multe persoane il considera o delicatesa, unora le displace pur si simplu, altele se feresc sa consume din motive de sanatate, considerandu-l greu digerabil.


Carnea de miel contine proteine de buna calitate, vitamine din complexul B absolut necesare dezvoltarii fizice si psihice, minerale importante: zinc, fier, seleniu, fosfor, calciu, grasimi mononesaturate si polinesaturate in mai mare masura decat grasimi saturate.

Sa aflam care sunt beneficiile pe care le aduce sanatatii carnea de miel si conditiile in care putem profita de aceste beneficii:

– Proteinele din carnea de miel sunt usor digerabile, cu conditia ca mielul sa nu fie mai mic de 13-15 kg. Daca mielul este prea mic, consumul carnii ne va produce disconfort din cauza purinelor, substante care ingreuneaza digestia.


– Vitaminele B1, B3 si B12, prezente in aceasta carne, participa si stimuleaza metabolismul proteinelor, carbohidratilor si grasimilor, contribuie la scaderea glicemiei din sange si au un rol important in buna functionare a creierului si a sistemului nervos.

– Zincul are rol in functiile metabolismului si in intarirea sistemului imunitar, regleaza asimilarea vitaminei A, vitamina cu rol important in sanatatea vederii. Fierul combate anemia si seleniul are proprietati antioxidante, prevenind imbatranirea prematura.

Drept urmare, conform studiilor specialistilor, mielul aduce beneficii importante sanatatii organismului. Dar exista si cateva conditii pentru ca aceste beneficii sa nu se transforme in cauzele unor afectiuni:

– Carnea de miel consumata in exces, ceea ce nu prea se intampla la noi, dar sunt tari in lume, unde mielul se consuma in tot timpul anului, poate dezvolta boli grave – guta sau cancerul de colon. Asta se intampla deoarece este foarte bogata in grasimi, iar toxinele eliberate gasesc astfel un mediu prielnic de dezvoltare.

– Un alt dezavantaj al consumului excesiv de carne de miel este ca mareste riscul de crestere al colesterolului rau, ceea ce conduce la afectiuni grave ale inimii sau la atac vascular cerebral.

Pentru a va simti bine dupa masa de Paste e bine sa stiti ca mielul nu va crea probleme daca va fi gatit cu legume – spanac, ceapa verde, usturoi verde; iar friptura nu trebuie asortata cu cartofi ci cu salata verde. Motivul: carnea de miel nu contine fibre, pe cand legumele si verdeturile da si astfel digestia va fi mai usoara, iar toxinele vor fi eliminate mai repede din organism.

Si inca un sfat care vine de la specialistii in nutritie, sfat care poate e mai greu de urmat in ziua de Pasti, dar e bine sa il stiti: friptura de miel nu se asociaza la masa cu vinul, ci cu apa plata.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: