Care legume trebuie mancate crude si care preparate termic

Cum mancam legumele

branza rosii ceapa

Legumele sunt alimente foarte sanatoase pe care ar trebui sa le consumam zilnic. Fibrele, vitaminele, mineralele si alti nutrienti pe care le contin au un rol important in mentinerea greutatii corporale si in starea generala de sanatate a organismului. Cum e mai bine sa le consumam, crude sau preparate termic? Iata cateva exemple:


– Broccoli

Broccoli este o leguma pe care daca o vom consuma mai des vom avea multe de castigat: sistemul imunitar, sistemul osos, sistemul nervos sunt mentinute in stare optima de functionare si cu ajutorul ei. Ajuta la reglarea tensiunii arteriale, ne mentine sanatatea ochilor si a pielii si ne ajuta sa slabim.

Numai ca trebuie sa stiti ca broccoli consumat in stare cruda ne ofera de trei ori mai multi nutrienti importanti decat cel preparat termic. Prepararea la abur mai salveaza aceasta situatie, dar cel mai bine este sa consumati broccoli in salate.


– Rosiile

Rosiile abunda in vitamine si minerale cu rol important in mentinerea sanatatii: regleaza glicemia din sange, previn afectiunile rinichilor si bilei, lupta cu kilogramele in plus, ajuta la pastrarea frumusetii si sanatatii pielii si parului etc.

Rosiile sunt bune in salate, dar organismul absoarbe mult mai usor carotenoidele si flavonoizii din rosii daca le consumam preparate termic – sucul de rosii preparat in casa, nu cel din comert, fiind un adevarat elixir pentru sanatate. Licopenul, antioxidant care poate opri chiar si dezvoltarea celulelor canceroase, este asimilat de doua ori mai bine din rosiile preparate termic decat din cele crude.

– Spanacul

Spanacul contine fibre, antioxidanti, vitamina A cu rol in hidratarea si pastrarea frumusetii pielii, minerale etc.

Nutrientii continuti de spanacul fiert sunt mai usor de asimilat de organism decat daca este consumat crud. Asta se intampla deoarece spanacul contine acid oxalic, acid care impiedica absorbtia de calciu si fier si care isi pierde mare parte din putere prin fierbere.

Dar spanacul contine si vitamina C, vitamina care se distruge prin fierbere, asa ca puteti consuma si spanac proaspat si mai tanar, crud, in salate.
E bine sa mai stiti ca spanacul proaspat este cel mai bogat in nutrienti, chiar si cel congelat mai pierde din rolul benefic pentru sanatate.

– Sparanghelul

Sparanghelul este o leguma ce contine fibre, proteine, minerale, este antioxidanta, antiinflamatoare, cu procent infim de grasimi.

Daca aveti nevoie de acid folic (ex: femeile care isi doresc un copil), se recomanda consumul de sparanghel crud (acidul folic se distruge prin preparare termica). Altfel, sparanghelul poate fi consumat si preparat (timp de 5-8 minute), beneficiile aduse sanatatii fiind considerabile.

– Morcovi

Una dintre cele mai bogate legume in beta-caroten, morcovul este mai pretios pentru sanatate daca va fi preparat termic. Beta-carotenul se transforma in organism in vitamina A, cu rol in intarirea sistemului imunitar, in mentinerea sanatatii vederii, in mentinerea frumusetii tenului etc. Beta-carotenul se asimileaza mai usor din morcovul fiert, deoarece la temperatura ridicata se desprinde de fibrele din morcov.

Sa retinem ca o dieta sanatoasa include un consum zilnic de legume, care, fie crude, fie preparate, cu cat sunt mai variate cu atat vor aduce mai multe beneficii sanatatii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: