Carbohidratii – ce mananc eu in ziua 3 a dietei Rina

cea de-a 3-a zi

mamaliga cu ciuperci meniu carbohidrati rina

Din cate am observat, pentru multi dintre cei care urmeaza dieta Rina cea de-a treia zi, a carbohidratilor, este cea preferata, pe care o asteapta cu nerabdare pentru ca in aceasta zi sunt permise alimente interzise in majoritatea celorlalte cure si regimuri de slabit: produse de patiserie, paste, pizza, prajituri, inghetata si ciocolata.


Insa nu si pentru mine, deoarece am remarcat ca imediat dupa aceasta zi acul cantarului urca, ceea ce, recunosc, ma supara foarte rau la inceputul dietei. Nu glumesc, zilele de carbohidrati sunt adevarate dezmaturi culinare, daca e sa ne luam dupa regulile altor regimuri alimentare destinate slabitului. Insa culmea este ca greutatea depusa pe parcursul celei de-a 3-a zi a ciclului alimentar Rina dispare ca prin minune in ziua de fructe, luand cu sine si alte zeci sau chiar sute de grame in plus. Asa ca slabirea era garantata chiar si cu ciocolata pe care trebuie sa o consumi obligatoriu la cina de carbohidrati. Dar sa o luam cu inceputul.

Ce carbohidrati poti manca in aceasta zi

Desi majoritatea regimurilor de slabit infiereaza carbohdratii, dieta Rina nu o face. Ba chiar le-a dedicat o intreaga zi din ciclul celor 4 care se tot succed pe parcursul celor 90 de zile. In aceasta zi poti manca fara sa simti ca te apasa vina o gramada de alimente gustoase: paine, covrigi, pateuri simple sau cu legumele permise zilnic (adica fara branza, carne sau alte proteine), biscuiti sarati, grisine, mamaliga, terciuri din diverse cereale, fulgi de ovaz, frisca, mei etc, paste si pizza cu legume permise etc. Iar seara poti manca o prajitura, 3 cupe de inghetata sau poti manca aceleasi alimente pe care le-ai consumat la pranz (1/2 de portie), dar e absolut obligatoriu sa mananci 40 grame de ciocolata cu un continut de cacao de cel putin 75%.


Se recomanda ca dulciurile – daca le preferi pe acestea – sa le lasi pentru cina (iti vine sa crezi?), iar la pranz sa consumi o alta varianta de carbohidrati. Desigur ca gramajul fiecarei portii este important si in aceasta zi a dietei.

Pranzul si cina de carbohidrati

Micul dejun este acelasi ca in orice alta zi a acestui regim alimentar: Dieta Rina – micul dejun si ziua de vitamine, asa ca n-o sa ma mai opresc asupra lui si o sa trec direct la masa de pranz. Cum spuneam, si in aceasta zi portiile nu trebuie sa depaseasca gramajul maxim admis. Spre exemplu, la pranz poti consuma unul dintre urmatorii carbohidrati: 120 g paste integrale sau de orice alt tip cantarite crude, pe care le poti prepara cu legume, dar fara carne, branza sau smantana, o pizza cu legume preparata din 250 g faina si 15 g drojdie, terci din 120 g de faina de porumb, orez sau hrisca cantarita cruda, 3 covrigi, 250 g de foietaj crud etc. Oricare dintre aceste preparate poate fi consumat impreuna cu o mancare sau o salata din legumele permise zilnic, in cantitatea dictata de bunul tau simt.

La cina poti manca jumatate din portia pe care ai consumat-o la pranz sau te poti delecta cu 150 g de prajitura, tort sau chec sau cu 3 cupe de inghetata, insa este absolut obligatoriu sa mananci si 40 grame de ciocolata cu cel putin 75% cacao. Daca ai posibilitatea sa numeri caloriile este ideal ca alimentele consumate la cina si ciocolata obligatorie sa nu depaseasca numarul de 500 calorii. Din nou, sa nu uitam ca suntem la dieta, asa ca e bine sa ne incadram in niste limite admise daca vrem sa slabim.

Cum trec eu peste zilele de carbohidrati

Eu nu pot spune ca astept cu nerabdare ziua de carbohidrati a dietei, dar nici nu-mi displace. Cred ca depinde de dispozitia de moment. Pot spune insa ca doar in luna mai, cand am inceput Rina pentru prima data asa cum iti spuneam aici: Slabesc cu dieta Rina – introducere in povestea mea, am cedat ispitei dulciurilor, consumand la o cina de carbo o prajitura cu cacao. A fost singura data cand am facut aceasta alegere, in rest prefer sa pastrez ritmul obisnuit, consumand la cina jumatate din portia de la pranz. Daca ma intrebi de ce, iata si raspunsul: prajitura nu mi-a potolit foamea si nici macar pofta in totalitate si am simtit o foame atat de pronuntata si agresiva, incat am decis sa renunt la dulciuri si sa ma multumesc cu cele 40 de grame de ciocolata obligatorii.

Ma bucur de zilele de carbohidrati din programul Rina cand mananc varza calita (cu foarte putin ulei de masline) cu mamaliga, spanac cu terci de grau sau cu mamaliguta, placinta cu spanac si alte mancaruri din aceasta categorie. Am avut si dati in care mi-am preparat foccacia in casa: un blat de pizza din faina integrala si putina drojdie aromatizat cu putin ulei de masline, ardei iute, usturoi si oregano. Imi plac si pastele cu legume, trase la tigaie in putin ulei de masline. Le amestec cu usturoi ardei gras, fasii de dovlecel, morcovi, vinete si ciuperci si le mananc cu multa placere. Insa recunosc ca daca e sa aleg, prefer oricand varza calita si spanacul sau placintele cu varza, spanac sau ciuperci.

Nu stiu daca slabeste cineva dupa ziua de carbohidrati, cu siguranta eu nu, insa am convingerea ca alimentele consumate in aceasta zi a dietei Rina imi sunt de ajutor in ziua de vitamine care vine dupa si in care nu consum altceva in afara de cateva fructe proaspete si multa apa plata. Si crede-ma ca slabesc vazand cu ochii!

Citeste si
Dieta Rina. Ziua 1 – Proteine
Ce mananc eu in ziua 2 de amidoane a dietei Rina


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: