Cand nu bei suficienta apa – ce semnale transmite organismul

te hidratezi destul?

sticla apa plata

Setea nu este primul semn prin care organismul te anunta ca are nevoie de apa; este un strigat de ajutor prin care incearca sa-ti spuna ca deja a inceput sa se deshidrateze. Nu-ti poate spune nimeni cata apa trebuie sa bei.


Sunt perioade cand ai nevoie de mai multa apa: cand transpiri excesiv din cauza caldurii sau a efortului, cand ai probleme cu stomacul (diaree, varsaturi), cand urinezi mai des din cauza unor afectiuni etc, asa cum sunt si momente cand lichidele din corpul tau se elimina mai lent si nu este nevoie sa le inlocuiesti prea des.

Regula celor doi litri sau opt pahare pe zi nu este valabila pentru toata lumea. Problema este ca nu uiti niciodata sa mananci, dar de multe ori uiti ca trebuie sa bei apa.
Organismul tau este cel care stie cel mai bine ce nevoi are si daca l-ai asculta ai intelege semnalele pe care ti le transmite.

Afla cateva dintre cele mai frecvente semne ca trebuie sa bei mai multa apa


– Senzatia de foame – apare cand incepi sa te deshidratezi in special dupa un efort fizic mai deosebit sau de lunga durata. Se intampla din cauza faptului ca glicogenul, depozitele de carbohidrati pastrate in ficat si in muschi pentru situatii de urgenta, este consumat mai repede cand organismul este lipsit de apa. Senzatia ca trebuie sa mananci poate fi un semn de deshidratare si poate disparea daca bei unul-doua pahare cu apa. Este unul dintre motivele pentru care apa nu trebuie sa-ti lipseasca in timpul antrenamentelor.

– Urina densa si inchisa la culoare – este semnul ca organismul incearca sa retina apa de care dispune, atunci cand simte ca rezerva nu este suficienta.

– Uscaciunea pielii – lipsa apei are efect puternic negativ asupra pielii; toxinele se elimina mai greu, pielea isi pierde elasticitatea, devine uscata, lipsita de suplete. Numai cu creme hidratante nu vei rezolva problemele pielii.

– Respiratia urat mirositoare – ti s-a intamplat sa-ti simti gura uscata. Este si acesta un semn ca nu bei destula apa. Saliva are proprietatea de a ucide bacteriile si de a-ti pastra gura curata; in lipsa apei cantitatea de saliva este insuficienta pentru a face asta, bacteriile au cale libera sa se inmulteasca iar mirosul gurii devine neplacut; situatie des intalnita dimineata.

– Stare de agitatie, nervozitate, concentratie greoaie, dureri de cap – apa se afla in toate tesuturile organismului, inclusiv in creier si in sange. Lipsa ei scade volumul sangelui, ceea ce scade atat volumul oxigenului cat si al nutrientilor care trebuie sa ajunga la creier. In acelasi timp deshidratarea atrage dupa sine o mai slaba eliminare a toxinelor care poate afecta starea de dispozitie si puterea de concentrare.

– Crampe musculare – apa nu contine calorii, dar contine saruri minerale – sodiu, potasiu, calciu, magneziu; cand nu este in cantitate suficienta apar mai frecvent crampele musculare, in lipsa acestor minerale.

– Somn agitat – pregeteste-te pentru un somn odihnitor. Hidrateaza-te inainte de culcare cu 2-3 ore pentru ca urmeaza 7-8 ore cand nu vei bea deloc apa. Lipsa de hidratare din timpul zilei isi spune cuvantul noaptea – somnul tau poate fi agitat si dimineata te poti simti mai obosit si lipsit de orice chef de viata.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: