Bine de stiut despre dieta saraca in carbohidrati

simpli si complecsi

fructe-banane portocale mere kiwi

Parerea mea este ca dieta saraca in carbohidrati este dieta de slabire potrivita persoanelor sedentare. Si va explic de ce:


Carbohidratii fac parte din categoria macronutrientilor, alaturi de proteine si grasimi si sunt principala sursa de energie pentru organism. Daca nu folosesti aceasta energie in nici un fel de miscare fizica, zaharul eliberat in sange, este transformat in glicogen si stocat, prin intermmediul insulinei, in muschi si ficat, ca rezerve. Daca nici rezervele nu sunt consumate, vor fi transformate in grasime.

Dieta cu continut scazut de carbohidrati te poate ajuta sa slabesti, dar ca orice dieta restrictiva, nu iti poate garanta mentinerea. In acelasi timp iti poate crea probleme de sanatate, motiv pentru care nu ar trebui sa o adopti pana ce nu discuti cu medicul tau, e posibil sa nu ti se potriveasca.

Pe scurt, iata ce ar trebui sa stii daca vrei sa urmezi o dieta saraca in carbohidrati:


– In prima perioada poti avea neplaceri trecatoare cauzate de schimbarea brusca a regimului alimentar, cum ar fi: lipsa de energie, dificultate in concentrare, dureri de cap, constipatie, crampe stomacale, greata.

– Pe termen lung dieta saraca in carbohidrati iti poate cauza carente nutritionale, probleme in sanatatea intestinelor, risc marit de pierdere a densitatii osoase.

– Exista carbohidrati buni si carbohidrati rai, invata sa alegi

Carbohidratii buni sunt cei complecsi, care pe langa zaharuri contin fibre, vitamine si minerale: cereale integrale si produse din cereale integrale, fructe cu continut scazut de zahar, legume cu frunze verzi, legume bogate in proteine, lactate fara adaus de zahar. Ai in vedere si indicele glicemic al alimentelor din grupele de mai sus.
Carbohidratii rai sunt cei simpli si din punctul meu de vedere ar trebui exclusi din alimentatie: zaharul si toate produsele rafinate cu continut de zahar, faina alba si produsele din faina alba, sucurile etc.

– Alimentele permise in dieta saraca in carbohidrati

Orice dieta care scade drastic consumul de alimente specifice unei grupe de macronutrienti suplimenteaza cu alimente din celelalte grupe. Deci, vei putea consuma proteine, eficiente in curele de slabire atat pentru starea de satietate instalata repede si pentru mult timp, cat si pentru efectul termic mai ridicat pe care il au fata de alte alimente.
Pe langa proteinele vegetale poti consuma: oua, carne slaba, peste, lactate cu procent scazut de grasime.
Grsimile admise sunt in principal, cele nesaturate: ulei de masline, de cocos, de rapita, nuci, seminte, migdale etc.

– Nu miza pe indulcitori

Cand elimini zaharul din dieta esti tentat sa consumi mai multi indulcitori artificiali, in ideea ca nu-ti vor impiedica pierderea de kilograme. Gresit. Indulcitorii artificiali nu sunt deloc mai buni decat zaharul, dimpotriva iti pot crea si probleme de sanatate, in special cand sunt folositi pe termen lung si in exces.

Ca o concluzie: sa ne gandim si la creierul nostru

Miliardele de neuroni din creierul nostru lucreaza zi si noapte si folosesc drept principala sursa de energie carbohidratii. Ar fi nedrept din partea noastra sa ne gandim numai la silueta si sa pierdem din vedere eforturile creierului si necesitatile lui. Poti trai mult mai bine fara zahar, faina alba si produsele rafinate ce le contin, dar nu uita ca fructele, legumele si cerealele integrale sunt hrana necesara functionarii optime a creierului, ca sursa de zaharuri.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: