Beneficiile crevetilor si o reteta de paste usor de facut

de ce sa ii consumam

paste cu creveti

Daca iti plac fructele de mare asa cum ne plac si noua, probabil ca iti plac si crevetii. Eu, una, cred ca as fi in stare sa mananc crustacee in fiecare zi fara sa ma satur vreodata, asa ca le consum de fiecare data cand am ocazia, mai cu seama ca aduc atatea beneficii atunci cand sunt consumate. Ieri, de pilda, am gatit niste delicioase paste cu creveti, dupa o reteta simpla, rapida si usor de facut. Si tot nu mi-a trecut pofta!


Am cumparat ieri niste creveti proaspeti pentru ca aratau foarte bine. Mai exact, am gasit doua soiuri diferite, ambele maricele, insa unul dintre ele era de-a dreptul gigant, aproape cat palma lui Andrei. Cred ca este vorba despre Aristaemorpha foliacea, o specie de culoare rosie, larg raspandita in Marea Mediterana si in toate marile si oceanele planetei. Si nu era pacat sa nu profit de ocazia de a prepara niste paste bune de tot? Dar inainte de a-ti spune care este reteta dupa care le prepar eu as vrea sa trecem in revista beneficiile consumului acestor crustacee.

Beneficiile consumului de creveti

Dincolo de faptul ca sunt foarte gustosi, aceste crustacee sunt si extrem de sanatoase datorita calitatilor pe care le au. In primul rand, sunt extraordinar de hranitori. 100 grame de creveti proaspeti contin 20g de proteina, 1,7g lipide, 0,9g carbohidrati, 0 fibre si 106 calorii. Proteinele continute de aceste vietati marine sunt unele de calitate. In plus, aceste crustacee sunt ideale pentru cei care vor sa slabeasca, o cantitate mica a acestui aliment asigurand senzatia de satietate pentru o perioada indelungata. Daca nu esti alergic/alergica la fructe de mare, consuma-i cu bucurie, intrucat acestia se digera usor, fiind saraci in grasimi. Desigur ca pentru a beneficia de aceata calitate a crevetilor e bine sa fie consumati fierti, fripti sau sotati in suc de rosii si nu prajiti, asa cum se servesc adesea in restaurante.


Se spune ca o cantitate mica de creveti (aproximativ 200g) asigura nutrientii necesari pentru o zi intreaga. Acestia contin compusi cu proprietati antioxidante. Este vorba despre coenzima Q si despre Astaxantine – pigmentul gratie carora crevetii si alte crustacee au acea culoare rosie. Aceste crustacee contin cantitati importante de seleniu, un element cu impact pozitiv asupra celulelor din ADN-ul uman si care poate inhiba celulele canceroase, in special pe cele din zona colonorectala. Si cantitatile mari de acizi Omega 3 (benefici pentru buna functionare a sistemului cardiovascular si al creierului) din compozitia carnii de crevete reprezinta un argument in plus in favoarea incurajarii consumului acestor fructe de mare. Ar mai trebui amintite si proprietatile antiinflamatoare ale crevetilor, continutul ridicat de vitamina D si B12 si ca au proprietatea de a reduce tensiunea arteriala atunci cand sunt consumati in mod regulat.

Ingrediente necesare pentru reteta cu paste

– cel putin 500 grame de creveti decorticati (proaspeti sau congelati), adica in jur de 750-800 g creveti cu crusta;
– 250 g paste (eu prefer pastele marca Barilla, nr 13 sau Linguine);
– 150-200 ml vin alb sec;
– 4 rosii de dimensiune medie proaspete, coapte bine;
– 3 catei de usturoi;
– o lingura de ulei de masline;
– patrunjel proaspat;
– sare si piper;
– parmezan razuit (optional).

Iata care sunt pasii pe care i-am urmat eu:

1. Am spalat bine crevetii, curatandu-i de cap si crusta care le imbraca carnea senzational de gustoasa. In timpul curatarii trebuie sa elimini intestinul crustaceelor; este acea dunga neagra care ii traverseaza de la o parte la alta. Pentru a face asta ai nevoie de un cutit bine ascutit, desi in cazul crustaceelor mari te descurci si cu varfurile degetelor, tragand pur si simplu de intestin. Mentionez insa ca am pastrat cativa creveti imbracati in crusta in scop decorativ.

2. Am pus apa pentru paste la fiert intr-o oala incapatoare. E important ca pastele sa fiarba in cat mai multa apa pentru a fi cat mai gustoase. De asemenea, e important ca apa sa aiba suficienta sare (aproximativ 1 lingurita pentru fiecare litru de apa), sa nu le fierbi acoperite cu capac, sa nu le clatesti niciodata dupa fierbere si sa respecti timpul indicat pe ambalaj. In cazul pastelor alese de mine, Linguine marca Barilla, durata de fierbere a fost de 8 minute, timp in care am reusit sa duc la bun sfarsit sosul de rosii proaspete cu creveti.

3. Intr-o tigaie antiaderenta am pus la incins o lingura de ulei in care am rumenit subtil cei trei catei de usturoi. Inainte sa se bronzeze prea tare am adaugat cele 4 rosii taiate cubulete, iar cand acestea s-au inmuiat si s-au transformat intr-un sos (aproximativ 2 minute la foc iute) am adaugat si crevetii in tigaie.

4. Am tot intors crevetii de pe o parte pe alta si cand si-au schimbat culoarea am adaugat in tigaie 200 ml de vin alb sec, lasand totul sa fiarba pret de cateva minute, dupa care am potrivit de sare si piper intregul amestec.

5. Am adaugat pastele fierte si scurse in tigaie, am presarat o mana de patrunjel proaspat tocat deasupra si am amestecat. Inainte de a servi pastele cu creveti am acoperit tigaia si am lasat sa se intrepatrunda gusturile si pastele sa absoarba o parte din sos.

Atata tot! Dupa cum vezi, este o reteta cu adevarat usor de preparat, iar pastele si crevetii impreunate sunt extraordinar de gustoase. Noi ne-am presarat si niste parmezan proaspat in farfurie, prea ne place ca sa-l dam la o parte. Dar te asigur ca erau foarte bune si in lipsa acestuia.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: