Am mancat linte pentru prima data in viata mea

mancarica de linte

Da, astazi am preparat si am mancat linte pentru prima oara de cand ma stiu. Pentru inceput iti spun ca este foarte gustoasa, ieftina si nu iti trebuie decat maximum o ora sa o prepari. Dar asta nu e tot. Lintea vine cu avantaje mult mai importante, pe care le ofera generos sanatatii tale. Le poti afla dupa ce citesti reteta.


Ingrediente reteta:

– 500 g linte;
– 1,5 – 2 linguri de ulei de masline, daca nu ai, poti folosi ulei de floarea soarelui;
– 2 ardei capia rosii;
– 1 ceapa mare;
– 1 morcov dat pe razatoarea mare sau tocat cubulete;
– 3-4 catei de usturoi, chiar mai multi daca sunt mici;
– 3-4 rosii mari si bine coapte; eu nu am avut si am pus 3 linguri de bulion;
– sare, putin piper;
– 1 foaie de dafin.

Cum am preparat mancarica de linte


Boabele de linte sunt ceva mai mici decat boabele de mazare, dar se umfla putin la fiert. Nu este nevoie sa le pui la inmuiat ca pe boabele de fasole. Am spalat lintea in apa rece, am schimbat 5-6 ape.
Am pus la fiert boabele in apa rece cu o foaie de dafin si putina sare. Nu e nevoie de multa apa; cu doua-trei degete mai sus de nivelul boabelor. Pe masura ce fierbea, adaugam apa fierbinte. A stat la fiert aproximativ 40 de minute; am gustat-o pana ce mi s-a parut fiarta.

In timp ce fierbea lintea, intr-o tigaie, in care am incalzit uleiul, am calit ceapa tocata marunt, morcovul, usturoiul tocat si ardeiul taiat fasii. Nu le-am prajit, am adaugat putina apa si le-am lasat pana ce s-au inmuiat. Am mai amestecat din cand in cand. Apoi am adaugat bulionul dizolvat in putina apa.
Cand lintea mi s-a parut fiarta, am adaugat sosul din tigaie peste ea, am potrivit de sare si piper si am mai lasat pe foc mancarea sa scada, circa 10 minute. Incearca si ai sa vezi cat e de buna.

Si acum iti spun cate ceva despre linte – un aliment consumat des in dieta mediteraneana

– Lintea face parte din familia leguminoaselor, fiind ruda cu fasolea, mazarea, nautul.
– Ca si rudele ei, contine o multime de fibre atat solubile cat si insolubile, benefice in mentinerea unui nivel normal de colesterol, in mentinerea sanatatii inimii si a intestinelor;
– Este satioasa – contine proteine;
– Te energizeaza – contine fier;
– Lintea nu ridica nivelul glicemiei din sange; este ideala in dieta celor cu rezistenta la insulina;
– Contine acid folic (vitamina B9) si alte vitamine din complexul B, vitamina A, beta-caroten,
– Contine calciu, magneziu, zinc, molibden, fosfor;
– Nu contine grasimi si nici multe calorii – este un aliment ideal intr-o dieta sanatoasa de mentinere a greutatii, sau chiar de slabire. Dieta Rina, de exemplu, are o zi de amidoane, in care printre altele, e permisa si lintea.
Data viitoare am sa incerc supa crema de linte.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: