Alimentele care consolideaza protectia solara

Ce mananc inainte sa merg la plaja

pepene rosu

Efectele expunerii la soare nu sunt numai pozitive prin faptul ca ne asigura un insemnat procent de vitamina D. Excesul si lipsa de protectie ne pot aduce daune mai mult sau mai putin grave cum ar fi:


– Arsurile, care apar mai frecvent la persoanele cu piele deschisa la culoare, la copii si la varstnici. Pielea devine rosie, iritata, dureroasa, cu vezicule care se pot infecta la spargere.

– Imbatranirea prematura a pielii provocata de modificarile in profunzime, de deteriorarea elastinei si a colagenului. Pielea devine uscata, ridata, patata, lipsita de elasticitate. Situatia este ireversibila si se pare ca declansarea incepe si este stimulata, in cazul expunerii repetate si neprotejate, din cea mai frageda tinerete.

– Multe dintre tipurile de cancer de piele se pare ca sunt provocate atat de expunerea intensa, fara o pregatire treptata a pielii, cat si de expunerile de lunga durata si foarte frecvente.
Cauza este dezechilibrul creat de razele ultraviolete in functionarea sistemului imunitar, anume in functionarea limfocitelor T, care nu mai raspund corect in fata agentilor straini daunatori.


– Probleme in sanatatea ochilor – cataracta sau degenerarea maculara pot fi cauzate de expunerea excesiva la razele ultraviolete.

In concluzie trebuie sa ne protejam si sa incercam sa evitam expunerea la soare intre orele 12-16.
Protectia solara pe care ne-o asigura cremele speciale, ochelarii si palaria de soare, imbracamintea adecvata, actioneaza la stratul de suprafata al pielii. O putem completa si consolida prin includerea unor anumite alimente in dieta. O echipa de medici de la Universitatea din Texas a descoperit ca exista o enzima capabila sa repare daunele provocate dupa o zi de expunere la razele ultraviolete, daca este stimulata cu anumite alimente, dar nu la orice ora din zi, ci la micul dejun.

Alegeti din lista de mai jos ce v-ar placea sa consumati inainte de a merge pe plaja:

– Alimente bogate in acizi grasi omega 3 – peste, nuci, seminte, broccoli, dovleac, fasole uscata. Acizii grasi omega 3 sunt grasimi polinesaturate, care au proprietatea de a micsora sensibilitatea pielii la razele ultraviolete; o regenereaza, repara membranele celulare deteriorate, hidrateaza pielea si ii dau un aspect sanatos si proaspat.

– Ceaiul verde contine un flavonoid, EGCG, cu doua beneficii importante pentru piele. Pe de o parte este protector al colagenului, proteina care mentine fermitatea pielii si care-i intarzie imbatranirea, pe de alta, impiedica formarea tumorilor canceroase.

– Pepenele rosu si rosiile – sunt o sursa buna de licopen, antioxidant care creste rezistenta pielii la razele ultraviolete. Licopenul, consumat zilnic, absoarbe razele ultraviolete, actionand ca o bariera in protejarea pielii contra imbatranirii premature. In cazul rosiilor, cantitatea de licopen creste daca acestea sunt consumate preparate termic – fierte sau coapte.

– Fructele de padure – afine, coacaze, mure – sunt alimente de top in ceea ce priveste continutul de vitamina C si alti antioxidanti, printre care antociani, remarcabili in lupta impotriva radicalilor liberi, inclusiv ai celor proveniti din razele ultraviolete.

– Spanacul si alte legume cu frunze verzi contribuie la sanatatea pielii prin continutul de vitamina E si betacaroten, pe care organismul il transforma in vitamina A, adevarati protectori naturali ai pielii impotriva arsurilor solare. Contin deasemenea luteina si zeaxantina, antioxidanti care protejeaza pielea impotriva imbatranirii premature si a cancerului.
La fel de bogati in carotenoizi sunt ardeii grasi rosii, portocalii, galbeni; carotenoizii sunt antioxidanti care protejeaza nu numai pielea ci si sanatatea ochilor.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: